Lundevold Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei, jeg lurte på om noen som har noe info om hvordan man kommer seg fra Tau ferja til toppen av preikestolen? Tenker litt på buss, og hvor lang tid bussen tar, osv. jeg vet lite om dette, og det virket letter å finne det ut her =) Takk på forhånd :-D Lenke til kommentar
Guro_ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei hei Det går buss fra kaien på Tau og helt opp til Prekestolhytta flere ganger daglig Her er rutetidene: http://www.tidereiser.no/Rutetider-Priser-Fjelltur-Preikestolen Tror bussturen vil ta en ca. 30 min, og ferjeturen fra Stavanger til Tau tar vel ca 40 min. Billetter til bussen kan du kjøpe på ferjen eller når du går på bussen (men hvis du kjøper på bussen, ta med kontanter i tilfelle de ikke tar kort!). Det er bare til å gå rett av ferjen, så ser du bussen med en gang God tur! Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Fin tur. Tok den for seks år siden. Prekestolen er virkelig verdt turen. Lenke til kommentar
Lundevold Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Hei hei Det går buss fra kaien på Tau og helt opp til Prekestolhytta flere ganger daglig Her er rutetidene: http://www.tidereise...ur-Preikestolen Tror bussturen vil ta en ca. 30 min, og ferjeturen fra Stavanger til Tau tar vel ca 40 min. Billetter til bussen kan du kjøpe på ferjen eller når du går på bussen (men hvis du kjøper på bussen, ta med kontanter i tilfelle de ikke tar kort!). Det er bare til å gå rett av ferjen, så ser du bussen med en gang God tur! Kjempe greier =) Akkurat det jeg trengte, tusen hjertelig :-D Nå gjelder det bare å vente på god-været :-) Fin tur. Tok den for seks år siden. Prekestolen er virkelig verdt turen. høres bra ut =) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Husk å ta med kontanter og det lønner seg egentlig ikek å kjøpe tur/retur billett på fergen som inkluderer buss. Det går to busser fra kaien fra Tou. Den ene er i samme selskap som fergen og blir fort full, iallefall i turistsesongen. I verste fall må du da vente en time på neste buss. Det går en lokalbuss også, som tar omtrent like lang tid. Denne er det mye lettere å få plass på så da slipper du å måtte vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå