Hallelaja2 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei, jeg er en student som nettopp har avsluttet studiet med permisjon. Eneste inntekt er studielån, jeg lurer på hva minste utbetalingen til nav er dersom jeg søker økonomisk stønad: Har foreløbig ingen inntekt. Ugift, bor hos foreldre. Ingen intekt Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Er sykdom grunnen til permisjonen? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Tror det er 4-5k, en kompis var ufør etter militæret og fikk gjennom en ordning for de som har vært i førstegangstjeneste. Skal ha vært noe sånt, ikke mye penger, men bor du hjemme burde det være mer enn nok Lenke til kommentar
Hallelaja2 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Er sykdom grunnen til permisjonen? nei Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Da klarer jeg dessverre ikke å se at du har rett til noe støtte fra Nav. Jeg forutsetter at du ikke har hatt arbeidsinntekt på mer enn 1,5G i 2012 eller mer enn 3G tilsammen for 2010-2012. Endret 22. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Har du fortsatt studielån? Skjønte ikke helt det der. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Personer som mottar studielån vil vanligvis få avslag på krav om økonomisk stønad fra NAV. Personer i en studiesituasjon har valgt bort muligheten til å forsørge seg selv via arbeid. Hvor mye man får av økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester i NAV avhenger av hvilket utgiftsnivå man har. Vanlige utgifter som mat, klær, reiser, ivaretas gjennom en standardisert livsoppholdssats som i 2013 er 5 500 for enslige og 4 550 for personer i bofellesskap - men denne kan variere etter hvilket behov du har. I tillegg dekkes husleie, strøm, eventuelle kommunale avgifter, og innboforsikring. Øvrige utgifter dekkes kun etter behovsprøving. Det finnes intet minstebeløp. Den som bor gratis og får alle utgifter dekket av sine foreldre (som f.eks. hjemmeboende barn over 18 år) vil ikke ha utgifter til livsopphold og dermed ikke ha noe behov for stønad. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei, jeg er en student som nettopp har avsluttet studiet med permisjon. Eneste inntekt er studielån, jeg lurer på hva minste utbetalingen til nav er dersom jeg søker økonomisk stønad: Har foreløbig ingen inntekt. Ugift, bor hos foreldre. Ingen intekt Få deg en jobb istedenfor å snylte på skattepengene våre. Lenke til kommentar
Hallelaja2 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Få deg en jobb istedenfor å snylte på skattepengene våre. Det er nettopp det jeg holder på med, men sliter med problemer du kanskje ikke vet om. Så pass deg før du skriver slike upassende innlegg, svært barnslig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå