Gå til innhold

Vikeplikt for hund?

Anbefalte innlegg

Må nesten si unnskyld for det jeg mener her men.. Det første som slår meg etter å ha lest innlegget ditt er at du må jo være mentalt tilbakestående...! Kjøre på et menneske framfor å kjøre på et dyr?? I min verden virker det som du mangler noe VESENTLIG mellom ørene. Et menneske stiller ALLTID høyere i kurs enn et dyr. Beklager at jeg må formulere meg slik, jeg har lest MANGE av dine innlegg her på forumet og du har til nå virket som et MEGET oppegående menneske Buff, ALDRI før har jeg opplevd å ha tatt såå feil av noen på et forum... :(

Edit: Skrivefeil

Dyr er uskyldige skapninger på lik linje som barn, og fortjener IKKE å oppleve dritt på grunn av at eieren ikke nødvendigvis gjør hva h*n burde!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er tildels enig, men det Norges rettsvesen vil nok være sterkt uenig.

Det norske rettsvesenet har mye å forbedre på det punktet, f.eks ved å ikke la mattilsynet ha med dyrenes velferd å gjøre (det er jo INSANE).

Ingen gir faen i dyrenes velvære hvis vi prater rettslig sett, men det er på ingen måte riktig.

Som jeg har lest flere steder; hvor god du er kan måles ut ifra hva du er villig til å gjøre for de som ikke kan gi deg noe tilbake..

Lenke til kommentar

Det norske rettsvesenet har mye å forbedre på det punktet, f.eks ved å ikke la mattilsynet ha med dyrenes velferd å gjøre (det er jo INSANE).

Hvorfor er det så ille å la mattilsynet ha ansvar for dyrevelferd?

Er det navnet som er problemet?

Er du en av disse som vil ha et eget dyrepoliti og tror det skal løse noe som helst?

Feilen i dag er mangel på ressurser, ikke navnet på organet.

Et organ til vil bare føre til enda mer byråkrati.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er langt på vei enig med deg, men jeg er ikke enig i å sette et dyr foran et menneske. Så får vi være enige om å være uenige da :)

Jeg har på ingen måte uttalt meg om man skal sette det ene eller det andre fremfor den andre. Det at en hund får lide for at eieren ikke følger med henger ikke på greip uansett hvordan man vrir og vender på det..

Hvorfor er det så ille å la mattilsynet ha ansvar for dyrevelferd?

Er det navnet som er problemet?

Er du en av disse som vil ha et eget dyrepoliti og tror det skal løse noe som helst?

Feilen i dag er mangel på ressurser, ikke navnet på organet.

Et organ til vil bare føre til enda mer byråkrati.

De gjør ingen tilfredsstillende jobb, ellers hadde vi ikke bedt om dyrepoliti.. Det hadde hjulpet masse på vei hvis f.eks politiet faktisk tok dyremishandlingssaker seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...