Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjapt spørsmål ang. påføring av voksjampo med spyler.

opx

Anbefalte innlegg

Heisann,

Link: http://www.biltema.n...ssjampo-361744/ (Ja, jeg vet det er biltema, men det er lov å forsøke tenker jeg) :-)

Kan jeg blande denne vokssjampoen i plastbeholderen (husker ikke navnet) som sitter på høytrykksspyleren, og spraye hele bilen?

Bortsett fra at jeg elsker en ren og glinsende bil (både utvendig og innvendig) har jeg ikke mye erfaring med bilpleie, og i skrivende stund står det lite info om denne vokssjampoen. Derav følger noen kontrollspørsmål for min egen del:

A. Jeg har allerede vasket over bilen for hånd med vaskeklut (sånn ordentlig altså :wee: ) så bilen er fri for drit. Er det bare å fyre på?

B. Er det nøye om det går over vinduene - eller bør dette unngås?

C. Blandingsforhold? tips?

D. Skal den ligge på en stund eller sprøytes av med vann umiddelbart?

Har forresten metallic-lakk.

Takk for hjelp :)

Endret av opx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei og takk for svar.

Joda, Du får hva du betaler for, og ikke minst egen innsats lagt i arbeidet. Hadde jo vasket bilen for hånd før, slik at den var ren, men må si (og ja, det er sikkert min egen innbilning) at bilen er ganske så glinsende ren og pen, og skitten har holdt seg unna de siste kjøreturene. :closedeyes:

Hva mener dere forresten om selvvasken på bensinstasjonene? Feks varmvoks og glansvoksen? Må si de Audiene og BMWene som ruller ut av vaskehallen er temmelig pene etter min mening.

Lenke til kommentar

... Helt til du ser nærmere på lakken i sola ja... :)

Men joda, vokssjampo vil ha litt virkning på en ubehandlet bil, dog det meste er nok innbilning. Det er mange som har påpekt hvor "blank" bilen er etter at jeg har vasket bilen dems før jeg skal polere (da vasker jeg med sterke avfettinger), men det er nok bare det at de ser bilen skikkelig ren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...