Braindawg Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) prøver å forwarde en port på ruteren men får opp en feilmelding, det må være noe feil med ruteren siden de predefinerte portene som ligger inne klar for forwarding heller ikke funker. screenshot av feilmeldingen Edit: selv om det kansje er en selvfølge så velger jeg å ta med hovedspørsmålet jeg glemte av. er det noen som vet hvorfor denne feilmeldingen kommer opp? eller hvordan jeg kan fikse problemet? Endret 22. mai 2013 av XfsB Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvilken IP addresse legger du inn da? Hva står bak feilmeldingen? Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 jeg har prøvd alle mulige guides, så jeg har prøvd mange ip adresser, men siden jeg også har prøvd å velge en av de pre definerte programmene de har lagt til som heller ikke fungerer så er det nok noe annet som står bak. telenor sin guide ga samme utfall. eksempler på ip adresser er 0.0.0.0 som alle de standardprogrammene bruker, noen ganger bruker jeg min egen, noen ganger bruker jeg en utenifra. ikke engang den ip adressen simple port forwarding programmet fant frem virket. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvilke(n) port(er) er det du skal åpne? Til hva? IP addressen du skal legge inn, er til den PCen som skal ha pakkene. Portforwarding er å fortelle routeren hvor den skal videresende en bestemt innkommende datastrøm, basert på portnummeret og protokoll. Portnummeret fungerer i praksis på samme måte som et ID-nummer. Så det du må gjøre er å legge inn det/de aktuelle portnummeret/portnummerene og IP addressen til den maskinen det skal til. Og selvfølgelig hvilken protokoll. Er du usikker på protokollen, så velg Both/Begge, hvis du har det valget, eller lag to like oppføringer, en med TCP og en med UDP. Christian Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 jeje NVM, tydeligvis bare en bug. etter å ha restartet ruteren kan jeg nå åpne porter i alle retninger og alt funker igjen. sorry for å sløse tiden din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Sjekk at du har siste versjon av FW: 3.10-B12. Kan være at dette er en bug som er løst. Endret 23. mai 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hehe det går bra! Hender en reboot må til ja... Godt det løste seg Christian Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå