Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaringer med Andersson CRS 1.3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare noe ræl, har du ikke råd til noe bedre enn de der så får du heller sunge litt, låter helt sikkert bedre det ;)

Det låter ikke bedre :p Jeg er lærling så jeg har råd, men jeg vil ikke bruke mye penger på høytallere i bilen. Det handler om prioriteringer :thumbup:

Har egentlig bestemt meg nå. Tenkte jeg skulle bytte ut alle originale T20 høytallerne med disse: http://www.netonnet....1i/169242.4694/

Tror disse er bra og billig. Ettersom det du sa selv angående spilleren og rms så holder disse i massevis da disse har 40 rms. Ser ut som disse ikke blir noe problem å sette på plass heller da de ser fleksible ut pluss at dybde er ganske kort.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

en spiller leverer sjelden mer enn 20-25w rms, og er ofte nedi 14w, 50w rms er feil! på den andre siden så skal spillern kunne dra høyttalerne du linker til, men hvor gode de vil være i forhold til et ordentlig komponentsett, hmm....ville nok lett gått for komponentsettet da. gå heller for DISSE forran i bilen, de har en lavere resistanse, som tilsvarer at du vil få større utbytte av spillerens watt,

Lenke til kommentar

en spiller leverer sjelden mer enn 20-25w rms, og er ofte nedi 14w, 50w rms er feil! på den andre siden så skal spillern kunne dra høyttalerne du linker til, men hvor gode de vil være i forhold til et ordentlig komponentsett, hmm....ville nok lett gått for komponentsettet da. gå heller for DISSE forran i bilen, de har en lavere resistanse, som tilsvarer at du vil få større utbytte av spillerens watt,

Det var det cossiemk1 sa også(i en anne tråd) så jeg er fult klar over det og det er derfor jeg skriver at 40 rms holder i massevis fordi nettopp spillern klarer ca halvparten.

Men de høytallerne du nevner koster sikkert 3 ganger så mye når jeg får på frakt. De høytallerne som sitter i bilen er 15 W fra 1998 så det blir uansett en forbedring med de Pioneer høytallerne hvis den greier å dra dem. Jeg aner ikke om den greier det. Jeg har en Alpine CDE-101R.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

watt har lite å si, så ikke se deg blind på det, det er følsomheten du skal se på, og den er 90db på de pioneer-høyttalerene, som er nesten det samme som komponentsettet fra gladen (90.74db), men med separat diskant så får du et mye bedre lydbilde. 2par av de pioneerene koster deg 800kr, men et par gladen koster 1100, så valget burde være veldig enkelt her spør du meg, 300kr mer er ingenting for å få mye bedre lyd ;)

Hvor i landet bor du da, kanskje vi vet om en butikk i nærheten som har noe bra og billig.

Lenke til kommentar

watt har lite å si, så ikke se deg blind på det, det er følsomheten du skal se på, og den er 90db på de pioneer-høyttalerene, som er nesten det samme som komponentsettet fra gladen (90.74db), men med separat diskant så får du et mye bedre lydbilde. 2par av de pioneerene koster deg 800kr, men et par gladen koster 1100, så valget burde være veldig enkelt her spør du meg, 300kr mer er ingenting for å få mye bedre lyd ;)

Hvor i landet bor du da, kanskje vi vet om en butikk i nærheten som har noe bra og billig.

Så komboen 2 stk gladen foran/2 orginale høytallere bak gir bedre lyd en komboen 2 stk Pioneer foran og bak?

Har snakket med Alpine UK(Alpine Norge greide ikke svare meg) og de sa jeg kunne forvente 18-20 RMS W fra spilleren min. Så dere traff bra der :D

Jeg spurte NetOnNet om spilleren vil greie å dra høytallerne fra Pioneer og ja jeg vet at de kanskje tar i litt ekstra for å selge. Dette fikk jeg til svar ihvertfall:

«Joda, de passer faktisk ypperlig.

De fleste bilstereoer er på rundt 4x50W og Pioneer tar høyde for dette når de konstruerer høyttalerne sine.

Det kommer til å bli en god match.»

Jeg bor i Ringerrike/Hadeland området. Så butikker jeg kommer på nå i farta er ProjectX, Thorsov og Biltema.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

ja du vil få mer ut av komponentsettet. det har, som jeg nevnte over, lavere resistans, altså 3ohm i stedet for 4ohm, det betyr at spilleren som beregner 18-20w i 4ohm vil levere mulig 25-28w i 3ohm, eller noe rundt der. og siden det settet gir bedre lydbilde, vil du både få høyere, kraftigere og finere lyd i bilen din:)

Lenke til kommentar

ja du vil få mer ut av komponentsettet. det har, som jeg nevnte over, lavere resistans, altså 3ohm i stedet for 4ohm, det betyr at spilleren som beregner 18-20w i 4ohm vil levere mulig 25-28w i 3ohm, eller noe rundt der. og siden det settet gir bedre lydbilde, vil du både få høyere, kraftigere og finere lyd i bilen din:)

Det finnes ikke noe billigere av den typen? Jeg har allerede diskanter så jeg trenger egentlig ikke et komponentsett. Finnes det ikke noe som det ikke følger med diskanter og mindre rms watt, 85 rms watt er ganske mye mer en jeg trenger. Du sier 25-28 rms i 3 ohm, da hadde det vært fint med noe i sjangeren 30-40 rms.

Det virker som 3 ohm høytallere er sjelden vare iforhold til 4 ohm, hvorfor det undres jeg? Er det større sjanse for at høytalleren blir ødelagt? Noe må det jo være? :p

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Det er bare sånn det har blitt nå som forsterkere gennerelt har bedre komponenter og derfor ikke har noe problem med å lastes ned i både 2 og 1ohm, slik var det ikke før... Igjen så vil jeg be deg se bort fra watt, for i denne sammenhengen har det ingen ting å si. Du kan godt kjøpe høyttalere med 500w rms og de vil spille høyere enn de pioneerene hvis følsomheten er mer enn 90db.

Nå er det også sånn at du sitter foran og kjører, og ørene dine er vinklet litt fremover, så da er det foran DU bør ha lyden, det baki er kun for de som evt skal sitte i baksetet og ikke noe du skal høre når alt er justert riktig ;)

ProjectX har jo disse da: http://projectx.no/alpine-sxe-1750s.html som vil passe bra til spilleren din :)

Lenke til kommentar

Det er bare sånn det har blitt nå som forsterkere gennerelt har bedre komponenter og derfor ikke har noe problem med å lastes ned i både 2 og 1ohm, slik var det ikke før... Igjen så vil jeg be deg se bort fra watt, for i denne sammenhengen har det ingen ting å si. Du kan godt kjøpe høyttalere med 500w rms og de vil spille høyere enn de pioneerene hvis følsomheten er mer enn 90db.

Nå er det også sånn at du sitter foran og kjører, og ørene dine er vinklet litt fremover, så da er det foran DU bør ha lyden, det baki er kun for de som evt skal sitte i baksetet og ikke noe du skal høre når alt er justert riktig ;)

ProjectX har jo disse da: http://projectx.no/a...-sxe-1750s.html som vil passe bra til spilleren din :)

De har 90 dB og 4 ohm, men det er akkurat de samme spesifikasjonene Pioneeren har. Jeg ser ikke helt den store forskjellen bortsett fra at det følger med diskanter, men det har jeg allerede. Ser at de har 50W peak power og 5 w rms mer enn Pioneer sin, men vil da spilleren min kunne dra disse?

Mulig jeg er vrang, men jeg ikke ser den store fordelen med de at vil bruke det dobbelte på de kontra Pioneer sine.

Lenke til kommentar

Spilleren din drar de akkurat like bra som pioneerene, eller et par 1000w høyttalere med 90db følsomhet. Alpine settet er litt mere påkostet enn de pioneer-høyttalerene, og låter helt sikkert ganske mye bedre. Det er også delefilter med der for å skille på bass/mellomtone og diskanten, men du har kanskje det fra før også??

Nå har du fått en masse forskjellige tips og forklaringer, så får du heller kjøpe det du selv vil ;)

Lenke til kommentar

Spilleren din drar de akkurat like bra som pioneerene, eller et par 1000w høyttalere med 90db følsomhet. Alpine settet er litt mere påkostet enn de pioneer-høyttalerene, og låter helt sikkert ganske mye bedre. Det er også delefilter med der for å skille på bass/mellomtone og diskanten, men du har kanskje det fra før også??

Nå har du fått en masse forskjellige tips og forklaringer, så får du heller kjøpe det du selv vil ;)

Takk for tips! Men tror jeg ender på de fra Andersson :tease:

Nei da, det blir nok de fra Pioneer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...