Nikai Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har brukt opp mine egenmeldinger, og i dag var jeg borte fra jobben min grunnet kvalme/oppkast. Ga beskjed til sjef som vanlig, og fikk høre at det ikke var noe problem at jeg ble hjemme. Blir så oppringt 2 ganger av sjefen etter et par timer og henne sier at jeg får en advarsel grunnet ugyldig fravær. Hvis jeg ikke får en sykemelding på dette. Legekontoret er allerede stengt og jeg føler det som stress å gå dit for 1-dags sykemelding. Vet jeg er frisk nok i morgen. På en annen side vil jeg selvfølgelig ikke ha en advarsel. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Tja, hvis det ikke koster så alt for mange kalorier ville jeg nok jeg fått meg en sykemelding, ja. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Gå til lege og få sykemelding. Et vist antall advarsler for ugyldig fravær kan være god oppsigelsesgrunn. Spesielt er dette viktig om dette er noe som skjer regelmessig for din del. Ikke gi arbeidsgiver grunn til å tro at du skipper jobb grunnet mandagssyke. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Regler er regler, og de må man nesten forholde seg til. Jeg ville fått sykemelding. Det skal ikke mange advarslene til før det er oppsigelsesgrunn. Btw OT: "Hun" sier ... (ikke "henne" sier ...) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg tenker at hvis du har brukt opp 25 egenmeldingsdager og i tillegg trenger flere dager så må du ha en kronisk sykdomstilstand som burde avklares i forhold til arbeidsgiver, lege og NAV. Kanskje er du ikke 100% arbeidsfør? Vi snakker tross alt om oppimot en måned i fravær i løpet av et år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvis det er en butikkjobb så hadde jeg faen ikke brydd meg om advarselen. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvis det er en butikkjobb så hadde jeg faen ikke brydd meg om advarselen. Alle trenger en jobb, ikke morro å gå uten. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg tenker at hvis du har brukt opp 25 egenmeldingsdager og i tillegg trenger flere dager så må du ha en kronisk sykdomstilstand som burde avklares i forhold til arbeidsgiver, lege og NAV. Kanskje er du ikke 100% arbeidsfør? Vi snakker tross alt om oppimot en måned i fravær i løpet av et år. Er ikke alle som har slik avtale. Mange har bare 3 dager x 4 egenmeldinger. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvor stod det at han hadde 25 dager med egen-melding? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå