pgdx Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei. Min PC svarer ikke på ping. Jeg får heller ikke kommet inn på hverken FTP- eller webserven, eller RDP heller. Jeg har no-ip, og den er oppdatert og virker iflg både maskinen OG no-ip.com. Jeg har også gått inn i ipconfig på den og sjekket der, og alt stemmer overens (ekstern IP med DNS-navn). Jeg får ikke pinget DNS-navnet og heller ikke IP-adressen. PC-en kjører Win XP Pro med RasPPPoE-oppkobling til Telenor ADSL. Noen som kan svare på hva som er gale? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei. Min PC svarer ikke på ping. Jeg får heller ikke kommet inn på hverken FTP- eller webserven, eller RDP heller. Jeg har no-ip, og den er oppdatert og virker iflg både maskinen OG no-ip.com. Jeg har også gått inn i ipconfig på den og sjekket der, og alt stemmer overens (ekstern IP med DNS-navn). Jeg får ikke pinget DNS-navnet og heller ikke IP-adressen. PC-en kjører Win XP Pro med RasPPPoE-oppkobling til Telenor ADSL. Noen som kan svare på hva som er gale? Skru av brannmuren. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Skru av brannmuren.Den er av. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Router du internett inn på LAN? I så fall er NAT en kjekk ting Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Bruker ikke NAT men ICS. Det er det letteste og beste til et så lite nettverk (ca. 6 PC-er), og har dessuten hatt en del vonde erfaringer med NAT på min gamle Windows 2000 adv. server. ICS kjører smertefritt, men som sagt. I det siste har den nektet noen tilgang til FTP- og webserveren. Lenke til kommentar
fizzman Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 kan i noen tilfeller hjelpe å "resette" TCP/IP protokollen i XP Gå på start -> kjør -> cmd Skriv "netsh int ip reset loggfil.txt" og restart maskinen Litt longshot, men det biter noenganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå