julianj98 Skrevet 22. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2013 Hei skal kjøpe meg ny sykkel også fant jeg en sykkel på xxl.no som var nedsatt fra 8000 til 5000 er denne brukbar ? Her er link : http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Landeveissykkel/Race-Lite-900-Landeveissykkel-13/p/1088369_1_Style Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 22. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2013 Omtrent som forventet for prisen. Hadde den kostet 8000 hadde den vært ganske drøyt overpriset. Jeg er ikke overvettiges begeistret for sora hendler, ei heller for å se en sunrace kassett (Det er i stor grad kassetten som dikterer hvor godt giret bak virker). Jeg anbefaler normalt å se etter minimum tiagra utstyr med tidelt bak og hendler man kan gire både opp og ned med mens man sitter i droppene. (Det er ikke mulig med sora), men det betyr også noe høyere pris sannsynligvis 7-8000. Obs. se på hendlene, ikke bakgiret når du ser etter hvilken gruppe som sitter på. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 22. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Hei skal kjøpe meg ny sykkel også fant jeg en sykkel på xxl.no som var nedsatt fra 8000 til 5000 er denne brukbar ? Her er link : http://www.xxl.no/Ro...1088369_1_Style Har hatt denne en måneds tid, og den ble i går byttet i en litt dyrere landeveissykkel. For min del var den største mangelen antallet gir. Det er kun 16 gir på den totalt (8 x 2) noe som ble rimelig melkesyrefremmende i visse stigninger. For øvrig synes jeg sykkelen var god, men jeg har ikke hatt landeveissykkel før og har derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag. Endret 22. mai 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2013 Har hatt denne en måneds tid, og den ble i går byttet i en litt dyrere landeveissykkel. For min del var den største mangelen antallet gir. Det er kun 16 gir på den totalt (8 x 2) noe som ble rimelig melkesyrefremmende i visse stigninger. For øvrig synes jeg sykkelen var god, men jeg har ikke hatt landeveissykkel før og har derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag. Man vet vel ikke hvor dårlig sykkel man hadde, før man prøver en bedre... he he.. Kjøpte selv en Scott S30 som jeg brukte i 2 uker før jeg byttet den inn i en Merida Scultura 904. Syntes selv Scotten var fabelaktiv, men ikke nå lenger. Nå er den bare i kategorien ok... Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2013 Tror dette er et godt kjøpt! Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 23. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Man vet vel ikke hvor dårlig sykkel man hadde, før man prøver en bedre... he he.. Kjøpte selv en Scott S30 som jeg brukte i 2 uker før jeg byttet den inn i en Merida Scultura 904. Syntes selv Scotten var fabelaktiv, men ikke nå lenger. Nå er den bare i kategorien ok... Tror 3 - fotssyken fra båtverdenen fort slår til innen de fleste utstyrsområder. For min del er denne nye Scotten super, og jeg tenker jeg ruger på denne en stund og ser om det slår an eller ei. Litt kjedelig å sitte på en sykkel til 20 000 kr dersom man bruker den til mosjonstrening en gang i skuddåret. Men jeg tar poenget ditt. Hadde jeg beholdt Meridaen hadde jeg garantert angret meg etter hvert. Til trådstarter kan vel vår felles anbefaling kanskje være at han/hun bør unngå Meridaen og det aller aller billigste? Tror sparekniven til produsentene er vesentlig mindre omfattende på modeller til et par tusenlapper mer i pris. Endret 23. mai 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå