Gå til innhold

Kinect hører deg alltid (XOne)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oddsen for at jeg skaffer meg en X1 er stadig synkende etttersom mer info siver ut. Men hvis jeg skulle ha skaffet meg en ville innpakninga (eksen) stått bak TV- benken med Kinect oppi. Og teip rundt mikrofonen."Vi sender ikke personlig data på noen som helst måte som kan identifisere deg"... Men de sender data. Tjener de ikke nok på den ubrukelige Gold- avgifta, og strupinga av bruktmarkedet?

siden du kan kun styre x1 med stemme og håndbevegelser, så blir den da ubrukelig for deg... så du blir nok tvunget til å fjerne tapen og plassere den foran tven godt synlig...

Lenke til kommentar

Oddsen for at jeg skaffer meg en X1 er stadig synkende etttersom mer info siver ut. Men hvis jeg skulle ha skaffet meg en ville innpakninga (eksen) stått bak TV- benken med Kinect oppi. Og teip rundt mikrofonen."Vi sender ikke personlig data på noen som helst måte som kan identifisere deg"... Men de sender data. Tjener de ikke nok på den ubrukelige Gold- avgifta, og strupinga av bruktmarkedet?

Har da ingenting med å tjene penger å gjøre. Kinect broker enkelt og greit de 300.000 serverene sine for å bearbeide det du sier, på same måte som Google gjør med Android og Chrome, og Apple gjør med Siri.

Jeg stoler langt mer på Microsoft enn jeg gjør Google og Sony når det gjelder data om meg.

Og folk som er redde for hackere må vel først og fremst tenke på mobiler, tablets og laptoper som alle har kamera og mikrofon. Og en kan jo alltids kjøpe seg en stikkontakt som man kan slå av med en fjernkontroll.

Endret av hubar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Amerikanere bør passe på å ikke nevne "bombe", "mord" og andre lignende ting rundt konsollen. Tar sikkert 1 time og de har purken på døra.
Ikke så lett når en spiller Battlefield eller CoD, vil jeg tro.

Nei, men nå handeler denne artikelen om at Kinect hører deg mens konsollen er avslått.

Lenke til kommentar

Dette er da logisk. Om man skal kunne gjøre dette sømløst må den ha en "aktiv" sleep-modus. Ikke noe å snakke om.

At bilen du kjører blir registrert i alle bommer, at mobiloperatørene vet hvor du er til enhver tid, at Netflix logger alt du ser eller at bankene kan tracke deg når du bruker kortet er for meg skumlere.

En tingest som ser og hører deg (samt har påkrevd nettilkobling), gjerne sentralt plassert i hundretusenvis av HJEM over hele verden...

Selvfølgelig vil folk bare trekke på skuldrene. Ikke mer å forvente fra et samfunn hvor det er sært å ikke servere seg selv på et sølvfat til FaceBook-gribbene.

Har da ingenting med å tjene penger å gjøre.

:rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så straks noen i stua feks spør "er det en xbox ONe?" så slår den seg på. Toppers...

Nå skal vel Xbox One kunne kjenne igjen brukeren/brukerne sine stemmer, så om du har besøk kan denne snakke til xboxen så mye den vil uten at boksen reagerer. Slik jeg forstod det på MS sin pressekonferanse i hvertfall.

Lenke til kommentar

En tingest som ser og hører deg (samt har påkrevd nettilkobling), gjerne sentralt plassert i hundretusenvis av HJEM over hele verden...

Selvfølgelig vil folk bare trekke på skuldrene. Ikke mer å forvente fra et samfunn hvor det er sært å ikke servere seg selv på et sølvfat til FaceBook-gribbene.

Nå er det litt forskjell på at en maskin skal hører etter ordet xbox on, enn å overvåke hele stua di da. Det er jo ikke som den sender enhver samtale til en 3 part.

Lurer litt på hvordan folk tror at xbox eller en annen maskin for den saks skyld skal kunne klare å skru seg på ved stemmekommando uten å lytte etter ordene den trenger for å gjøre så.

Lenke til kommentar

Akkurat informasjonssikkerhet er ikke det største uro-momentet ved Microsoft ettersom de ikke tjener penger på å selge informasjon om deg til annonsører, men å selge deg forbrukerprodukter. Det til forskjell fra Facebook, Google osv.

Lenke til kommentar
Så straks noen i stua feks spør "er det en xbox ONe?" så slår den seg på. Toppers...
Nå skal vel Xbox One kunne kjenne igjen brukeren/brukerne sine stemmer, så om du har besøk kan denne snakke til xboxen så mye den vil uten at boksen reagerer. Slik jeg forstod det på MS sin pressekonferanse i hvertfall.

Hva om brukeren er sår i halsen?

Lenke til kommentar

At bilen du kjører blir registrert i alle bommer, at mobiloperatørene vet hvor du er til enhver tid, at Netflix logger alt du ser eller at bankene kan tracke deg når du bruker kortet er for meg skumlere.

Helt uenig. Datatilsynet overvåker (morsomt valg av ord, det ser jeg) alle disse tjenestene.

Edit: Ikke Netflix

På en annen side så vil konsollen ha mer enn nok datakraft til å behandle dette lokal. Har Microsoft sagt at dette faktisk skal til deres servere? Eller vil det være forhåndsprogrammert inn i boksen.

Endret av strek
Lenke til kommentar
Hva om brukeren er sår i halsen?

Da er du rett og slett f*cked å må vente til du blir god og frisk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...