Gå til innhold

GUI/meny/desktop for små barn. Noen forslag?

Freeload

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et par småtasser hjemme, ei jente på 5 som kan lese litt og en gutt på 3 som ikke kan lese. Begge klarer å bruke datamaskinen (skru på og logge seg inn som sin bruker) men jeg har ikke lyst til at de skal behøve å rote rundt på desktopen for å starte spillene de bruker.

Har lagt inn myHTPC og lagt det til i startup mappa. Har laget knapper til de programmene og spillene ho på 5 bruker, men det støtter dessverre ikke bilder/ikoner - bare tekst på knappene (ellers hadde det vært perfekt).

Det jeg trenger er et program jeg kan legge i startup som fyller hele desktopen (også START knapp mm.) og støtter egendefinerte knapper med forholdsvis store bilder.

Takk for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er en mulighet. Men skal jeg først begynne å kode og vedlikeholde (stadig nye spill og programmer) kommer jeg til å lage et rent windowsprogram (jobber som utvikler). Men tanken var at jeg umulig kan være den første med en slik problemstilling. Derfor lurer jeg på om noen andre har laget noen gode programmer for dette.

myHTPC som jeg har omtalt over, er i utgangspunktet genialt. Det er laget for bruk i en hjemmekinoPC og har intergasjon mot mediaplayer, bilder på maskinen, programmer - egentlig alt, og er et bra program. Dessverre mangler det muligheten for å bruke ikoner på knappene.

Lenke til kommentar

myHTPC så veldig bra ut. Synd det mangler ikonstøtten. Send en mail til de og spør om dette kan implemeteres. Dette kommer til å øke nytteverdien en god del :)

Hvis du ender opp med å utvikle din egen software så gjør det opensource og publiser det :)

Likte ideen, så jeg skal bruke den på mine egne todlers (når jeg får noen), og samboeren min (som bare ødelegger :D pc'n)

Lenke til kommentar

Hvis (noe jeg ikke har så stor tro på) jeg utvikler noe selv, kan jeg nok dessverre ikke dele det. Det vil nemlig bli utviklet på utstyr som tilhører jobben, og iflg. kontrakten min vil programmet være å betrakte som firmaets eiendom. En annen ting er at jeg ikke har så veldig lyst til å lage det (selv om jeg har en del gode ideer).

Kan evt. kaste inn php (og kanskje MySQL) på maskina og lage en dynamisk side. Litt mer pes å lage, men lettere å vedlikeholde.

Lenke til kommentar
Det vil nemlig bli utviklet på utstyr som tilhører jobben, og iflg. kontrakten min vil programmet være å betrakte som firmaets eiendom.

Synd...

Kan evt. kaste inn php (og kanskje MySQL) på maskina og lage en dynamisk side. Litt mer pes å lage, men lettere å vedlikeholde.

Jepps. Blir lett å legge til funksjonalitet ettersom barna vil ha mer gøy ut av maskinen

Lenke til kommentar

Hm... Tror jeg må lage meg en dynamisk webside til dette.

Neste stikkord: Active desktop. Det skulle gjøre susen.

(Pokker, skulle aldri ha begynt å tenke på dette!! Har fryktelig mye å gjøre på jobben, men har allerede designet til både databasen og sidene på notatblokka mi.... grrrr...

Får vel snekre det sammen i lunsjen :-)

Egenskaper:

- Brukerliste med personlige instillinger.

- Programliste med ikoner,beskrivelse mm.

- Tilgangskontroll angir hvilke programmer som skal tilbys hvilke brukere

- Enkel administrasjon med web-grensesnitt.

Blir dette bra legger jeg inn en post under programmering/php med kode og databasedesign - men det kan fort ta et par dager.

Lenke til kommentar

Ble ikke på noen som helst måte ferdig iløpet av lunsjen (trøbbel med nettstedet der jeg har php/mysql - min egen feil for de som lurte på det), men klasket sammen en testside - og det virker over all forventning.

Tror ikke det skal bli så vanskelig å kopiere/tilpasse.

Kort fortalt vil siden til ungene vises som en del av desktopen (gjemmer samtidig de ikonene de ikke trenger å se),. Den vil bestå av en tabell med 2-3 kolonner (får se hva som blir best), hvor hver celle i tabellen inneholder et passe stort screenshot av spillet, og hva det heter. Dette er selvsagt bakt inn i en <a href...> tag.

C:spillSEGA_RALLYrally.exe => file:///c:/spill/SEGA_RALLY/rally.exe

Skal legge ut litt mer info når det er ferdig. (Dukker vel også opp i programmering/php)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...