lion33 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei jeg har frikort nå fikk over 10 k utbetalt første mnd, og nå kommer jeg sikkert til å få mer denne mnd, neste blir sikkert mer også. Så er det bare å gå til de folka der man bytter adressen. Er det noe som heter skattetaten? bygning? eller bare å dra til folkeregistret nedi gata? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Du trenger ikke møte opp for å bestille skattekort, det gjør du enkelt på http://www.skatteetaten.no Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Du trenger ikke møte opp for å bestille skattekort, det gjør du enkelt på http://www.skatteetaten.no Klarer ikke å beregne skatt og alt det der for mye på engang . Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ja, særlig enkelt kan det ikke kalles. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Det står vel sånn hjelpeikon ved hver post? Som forklarer deg hva som skal i de feltene osv. Forresten, ikke for å stjele tråden din TS men om man har tjent feks. 39k på frikort og må skaffe seg skattekort, så må man vel oppgi forventet inntekt inklusive disse 39k, og skatte av de også? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Nah. Har man hatt frikort, så er det allerede registert, og skattekortet man da får, er med noe høyere skatteprosent - for å "ta igjen" det tapte 1 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Burde skaffe meg skattekort i dag, for å ikke betale så mye i fremtiden, men har aldri hatt det--- så jeg får vel bare gå ned til folkeregistret Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Nah. Har man hatt frikort, så er det allerede registert, og skattekortet man da får, er med noe høyere skatteprosent - for å "ta igjen" det tapte Vet du hvor mye skatt jeg kommer til å betale hvis jeg tjener 8-10 k i mnd ? Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg må betale 16 % skatt greit nok Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 skynd deg med skattekortet hvis ikke må du betale 50% skatt Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 skynd deg med skattekortet hvis ikke må du betale 50% skatt Hvor han da hadde fått igjen det han betalte for mye, neste år. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Anbefaler å gjøre et godt overslag på skatten, så får du deg en god overraskelse neste år. Endret 22. mai 2013 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Å skaffe skattekort skal pokker meg ikke være enkelt... På nettsiden må man skrive inn hver lille detalj som man selvsagt ikke har peiling på. Ringer du dem si vil de bare gi deg tabellkort... Møter du opp er det like vanskelig. Bare skriv mer enn du tror du kommer til å tjene, så får du ihvertfall ikke restskatt. Du kan umulig vite det, spesielt ikke hvis du ikke har fast stilling (regner med det er deltid du har), da kan de ikke si noe på det uansett. Du vet ingenting sikkert uansett. Endret 22. mai 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hvor han da hadde fått igjen det han betalte for mye, neste år. det er ganske lenge til nå da, hadde foretrukket å skatte riktig og ha jevnt med penger fremfor å få masse feriepenger 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 det er ganske lenge til nå da, hadde foretrukket å skatte riktig og ha jevnt med penger fremfor å få masse feriepenger Tror det er forskjell på feriepenger og restskatt? 2 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 ja i uttrykkenes rette forstand er det det. her mente jeg feriepenger som i at du får penger rett før det er ferie (1-2 mnd?) som da gjerne vil bli brukt i ferien fordi du plutselig er stinn i gryn. feriepenger som du får fra arbeidsgiver er noe helt annet Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Anbefaler å gjøre et godt overslag på skatten, så får du deg en god overraskelse neste år. Eller så kan man gjøre det riktig, betale akkurat det man skal og bruke pengene slik man ønsker, og ikke låse de på en konto med dårlig rente i ett år. (Finnes sparekonto med mye bedre renter) 2 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Å skaffe skattekort skal pokker meg ikke være enkelt... På nettsiden må man skrive inn hver lille detalj som man selvsagt ikke har peiling på. Ringer du dem si vil de bare gi deg tabellkort... Møter du opp er det like vanskelig. Bare skriv mer enn du tror du kommer til å tjene, så får du ihvertfall ikke restskatt. Du kan umulig vite det, spesielt ikke hvis du ikke har fast stilling (regner med det er deltid du har), da kan de ikke si noe på det uansett. Du vet ingenting sikkert uansett. Det tok bare 2 minutter, gikk til folkeregistret og de fiksa det for meg Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det tok bare 2 minutter, gikk til folkeregistret og de fiksa det for meg Folkeregisteret? O.o Vet ikke hvor det er her, men jeg har ihvertfall bare snakket med skattekontoret (eller skatteetaten). Det er ihvertfall bra det ordnet seg enkelt for deg! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå