olebrum123 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 jeg sliter litt med å vite hva jeg skal gjøre nå, fordi roomaten min har besøk av dama ganske ofte, gjerne i 1-2 uker om gangen. De er i et avstandsforhold, så jeg skjønner at de vil se hverandre, men jeg hadde sett for meg at det skulle bli annenhver helg og ikke så lange perioder om gangen.. Jeg synes det blir slitsomt i lengden da jeg føler meg ofte som femte hjul på vogna når jeg er hjemme, samtidig er det slitsomt å ikke kunne være hjemme og slappe av på kveldene, men alltid føle at jeg må være ute av huset hele tiden.. Og når dette allerede tærer på meg, er det enda verre når de lar oppvasken stå, ikke rydder etter seg i stua osv.. Er det feil av meg å "nekte" han å ha dama på besøk i så lange perioder? Hvordan kan jeg gå fram og si dette til ham, uten å være for kjiip? Noen som har vært i samme situasjon? Jeg føler meg litt dum som må ta det opp med han, man skal jo få lov til å ha besøk og sånn, men det ER veldig godt å kunne komme hjem og slenge seg i sofaen uten å ødelegge en romantisk filmkveld feks 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Tja, hvor sannsynlig er det at forholdet deres slutter snart? hvis de ser ut til å fortsatt gå sterkt, finn noen andre å bo med, så slipper du å krangle, for må han velge mellom ditt vennskap og sex, er valget ganske enkelt, selv om vennskapet oftest varer lengre Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Regner med dette er er en god kompis av deg. Vil faktisk annbefale deg å flytte ut hvis du har penger til dette. Har flere kompiser som har bodd sammen og det varer sjeldent lengre enn et halvt år. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Regner med dette er er en god kompis av deg. Vil faktisk annbefale deg å flytte ut hvis du har penger til dette. Har flere kompiser som har bodd sammen og det varer sjeldent lengre enn et halvt år. Rare kompiser du har da, kjenner flere som har bodd hele studietia sammen, selv på god vei på 2. året med kompis i hus. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Rare kompiser du har da, kjenner flere som har bodd hele studietia sammen, selv på god vei på 2. året med kompis i hus. Hehe er ikke alle som er slik da men de fleste har bare bodd sammen en kort periode men har to kammerater som har bodd sammen i et og et halvt år nå og klarer seg bra . Men bor selv alene, og trives med det , har alldri bodd med andre så vet ikke hvordan det hadde gått Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Du trenger ikke flytte ut, bare lær deg å ta opp plass. Det er like mye ditt hus som hans, og det er jo ikke hennes. Det er selvsagt greit å vike for "romaniske kvelder", som du skriver, men de kan ikke ha det hver dag, selv om kanskje DE vil det. Minn dem på at de må rydde etter seg, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Jeg regner med at roommaten din er noe oppegående som skjønner slikt. 4 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Du har to valg som jeg ser det om du ikke har penger til å flytte ut. 1. Ta mer plass. 2. Si det rett ut til dem. Er han en god venn bør han skjønne såpass, og tåle å få høre sannheten. Lenke til kommentar
Populært innlegg TityBoi Skrevet 22. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 22. mai 2013 Foreslå trekant. Da blir det ikke mye besøk eller så blir det helt magisk^^ 10 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg ville bedt dem holde det ryddig rundt seg, og minnet dem på at jeg også bor der. Var i en noenlunde lignende situasjon for et års tid siden, da var vi 6stk som bodde i et hus (4 jenter, 2 gutter). Da fikk den andre karen seg dame, som mer eller mindre ble boende. Hun tok mildt sagt opp plass, og om ikke det var nok med 4 andre jenter som opptok badene, kjøkkene og brukte tre pakker dasspapir i uka, var det nå 5 av dem. En enkel påminnelse om at vi var flere som bodde der, og at jeg også måtte bruke badet en gang i blant, var nok. Spesielt hun som ikke "bodde" der, ble litt forsiktig på å bare kreve plass da. Det er ikke slemt å si i fra. Alle bør trives der de bor. 4 Lenke til kommentar
olebrum123 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 takk for svar, jeg føler meg rimelig dum som synes dette skal være et problem, derfor har jeg ikke villet tatt det opp. men det har pågått siden høsten, og begynner å bli ganske lei av å ikke føle meg helt hjemme hver gang hu er på besøk. nå er det siste gang hun kommer bort før sommern, og blir i over en uke, og jeg kjenner jeg gruer meg til det, spesielt siden det er eksamensperiode nå. Men som dere sier, jeg får bare si ifra og håpe på at vi kan møtes på halveien 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 takk for svar, jeg føler meg rimelig dum som synes dette skal være et problem Det her er et problem mange har, 2 kompiser hadde det i år, de flytter nå Absolutt ikke et dumt problem, det skal jo ikke være slik at du føler deg presset ut av ditt eget hjem av noen som verken betaler leie eller rydder ^^ Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) takk for svar, jeg føler meg rimelig dum som synes dette skal være et problem, derfor har jeg ikke villet tatt det opp. men det har pågått siden høsten, og begynner å bli ganske lei av å ikke føle meg helt hjemme hver gang hu er på besøk. nå er det siste gang hun kommer bort før sommern, og blir i over en uke, og jeg kjenner jeg gruer meg til det, spesielt siden det er eksamensperiode nå. Men som dere sier, jeg får bare si ifra og håpe på at vi kan møtes på halveien Har han ikke eget rom? De kan jo sitte på sitt eget rom, VELDIG egoistisk om de sitter i fellesstuen deres dagen lang, da hadde jeg sagt ifra med engang. Jeg var i samme situasjon, og bodde med to kamerater og fikk meg dame. Da pleide vi som regel bare være inne på rommet mitt å se film osv, selv om ikke rommet var noe særlig stort for å vise hensyn. Og det er ingen unnskyldning at rommet er lite etc etc, da får han flytte ut selv om det er for lite for han. Du får si til han at når hun kommer på besøk nå trenger du fred til eksamen, og da kan de ikke sitte i stuen hele tiden, og at de får sitte på rommet om de skal se film osv. Har de ikke tv der så får de se det på laptopen. Lager de mat så så rydder de opp med engang etter de har laget mat osv osv. Og du er på INGEN måte dum som føler dette, jeg skjønner deg mega godt. Fatter ikke at enkelte bare tar seg sånn til rette. Kameraten min hadde forøvrig dama han også, og de var alltid inne på rommet når hun var på besøk. Kunne jo hende de spiste frokost i stua og lagde mat, men det var det liksom. Sykt egoistisk om de bruker stua så mye som du sier. Tar ikke jenta hensyn engang? Sier jo litt om henne i såfall. Endret 22. mai 2013 av Nikkor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå