MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hei, jeg bestiller pc i morgen, men lurer på noe med grafikkortet. Jeg skal ha 2 Nvidia GeForce GTX 650ti boost, men for å få maks ytelse må jeg ha en dvi kabel i begge kortene som går inn i skjermen eller trenger jeg bare dvi kabelen i en av de sånn at kraften blir sammenlagt? Håper noen kan svare kjapt sånn at jeg vet det før jeg bestiller, Tusen Takk for at du tokdeg litt tid for å lese dette -Mats Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Normalt så skal det følge med en sli-bro som du kobler sammen kortene med internt i maskinen. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Normalt så skal det følge med en sli-bro som du kobler sammen kortene med internt i maskinen. Får man det med grafikkortet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Ja, på kort som er lagd for SLI så skal det følge med bro. Sjekk tilbehørslista på kortet du har tenkt å kjøpe. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Ja, på kort som er lagd for SLI så skal det følge med bro. Sjekk tilbehørslista på kortet du har tenkt å kjøpe. Må man ha et kort som er lagd for sli for å ha det i sli? Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Som Vidarkri sa så skal det følge med SLI bro med Grafikkortet ditt. Hvis du kobler dette opp riktig skal du bare bruke èn av DVI output-ene som er på Grafikkortene. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Som Vidarkri sa så skal det følge med SLI bro med Grafikkortet ditt. Hvis du kobler dette opp riktig skal du bare bruke èn av DVI output-ene som er på Grafikkortene. problemet er at jeg ikke vet om det kommer med en bro kabel, jeg skal kjøpe gigabyte gtx 650 ti boost hos dustinhome.no. men kan man kjøpe bro kabler? Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 problemet er at jeg ikke vet om det kommer med en bro kabel, jeg skal kjøpe gigabyte gtx 650 ti boost hos dustinhome.no. men kan man kjøpe bro kabler? Er rimelig sikker at det IKKE følger med en SLI kabel med Gigabyte sin 650 ti Boost. Men du må nesten høre med noen andre, da jeg ikke har vært innom dette kortet før Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Får man det med grafikkortet? Nei, med hovedkortet. Normalt så skal det følge med en sli-bro som du kobler sammen kortene med internt i maskinen. Nei, SLI-broer følger med hovedkortet. Må man ha et kort som er lagd for sli for å ha det i sli? Alle Nvidia-skjermkort i en viss ytelsesklasse støtter det, men det er viktig at hovedkortet støtter SLI. Husk også på at selv om SLI gir høyere framerate betyr ikke det at spillopplevelsen vil bli bedre enn om du hadde hatt et 670, oftere er det faktisk motsatt. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Kanskje du burde vurdere GTX 670. Som "arni90" sa så vil ikke SLI si at spillytelsen blir bedre. en GTX 670 vil gi deg fantasisk FPS og ytelse. Husk også at ha SLI kan øke varmen inne i kabinettet, så hvis du ikke har top notch kjøing, ville jeg gått for en singel GTX 670. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Dobbel gtx 650 ti boost er bedre en en 670 så jeg vil ha de Lenke til kommentar
Bmwtic Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Dobbel gtx 650 ti boost er bedre en en 670 så jeg vil ha de Anbefaler deg at du setter deg litt inn i ulempene med SLi før du kommer med slike bastante svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Dobbel gtx 650 ti boost er bedre en en 670 så jeg vil ha de Jeg er enig i at frameraten du får med 650 Ti Boost SLI er høyere enn du får med et 670, jeg er ikke enig at dette blir bedre i spill. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Det var ikke så mange ulemper, ulempene var at det ble varmere, det krevde mer strøm og at de lager mere lyd. De brae tingene er då at det koster mindre , det ser kulere ut og jeg får flere fps for pengene. Jeg er enig i at frameraten du får med 650 Ti Boost SLI er høyere enn du får med et 670, jeg er ikke enig at dette blir bedre i spill. Hvorfor blir deg ikke bedre i spill? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det var ikke så mange ulemper, ulempene var at det ble varmere, det krevde mer strøm og at de lager mere lyd. De brae tingene er då at det koster mindre , det ser kulere ut og jeg får flere fps for pengene. Hvorfor blir deg ikke bedre i spill? Microstutter, driverproblemer osv osv osv. Det er mye tull med å kjøre to grafikkort og jeg anbefaler ingen å kjøre to grafikkort hvis det ikke er skikkelig high end(670 sli eller 7950 CFX). Ellers er det sløsing og resultatet blir middels bra, derimot ser det kult ut i pcen og hvis det gjør deg fornøyd burde du gå for det. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg henger meg på flertallet: heller GTX 670 enn GTX 650 SLI. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Som alle andre her, så vil jeg anbefale 670 eller 7970 i stedet for 2 stk 659 ti. I noen spill (Arma 2 feks) er det ikke støtte for cfx eller sli. Så da vil du kun utnytte et skjermkort, som i ditt tilfelle blir ett 650 ti boost. Sli/cfx er flott når det fungerer, men i enkelte tilfeller så skaper der litt hodebry. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Foreløpig enig med alle her, SLI/CFX kan gi microstuttering og andre problemer. Du kan ikke måle spillopplevelse i ren FPS. Det ligger mer bak det hele. Heller lurere å gå for f. eks. et 670 (som har blitt anbefalt her), og sette det opp i SLI med et annet 670 om et par år, når kortet ditt blir for svakt alene Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Forventes at Gtx 770 blir lansert snart- 30 mai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå