MDD Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det må da en dag bli slutt på dette tullet om at Steam krever nett. Begynner å bli lei av å forklare dette gang på gang: NEI! Steam funker som juling selv om nettet er nede. Ellers kan jeg skyte inn: JO, PS3 riper også opp disker. 2 Lenke til kommentar
Genki Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det må da en dag bli slutt på dette tullet om at Steam krever nett. Begynner å bli lei av å forklare dette gang på gang: NEI! Steam funker som juling selv om nettet er nede. Ellers kan jeg skyte inn: JO, PS3 riper også opp disker. Merkelig da hvordan det står at de ikke kan starte spillet, eller ikke kan hente steam cloud data fordi jeg ikke er koblet til internet. Og jeg har aldri opplevd at min Playstation har ripet opp spillene/filmene mine. Men dette er et kjent problem hos Xbox. Det skjer sikkert på PS også, men langt sjeldnere. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 For bare å svare på noe av dette, de fleste spill krever at du er online for å starte de. Nei. Steam-spillene krever at du er online for å starte dem første gang, ja. Men så har du jo faktisk lastet ned spillene gjennom internett også, så da har du sannelig et ekstra sekund til å starte dem opp en første gang før du slår av internettkoblingen også. PS3 hadde innebygd blu-ray Det at Playstation har en blu-ray spiller gjør Xboxen til søppel? flere og bedre exclusives Dette er subjektivt, og har ikke rot i noe objektivt eller faktuelt. Det er bare din mening, og gjør ikke at Xbox på noe slags plan kan ansees som søppel. bedre maskinvare Jepp, men igjen betyr ikke dette at Xbox er og alltid har vært søppel. Dessuten, fordi Xbox 360 sin maskinvarestruktur lignet så mye mer på den til en PC, er det lettere å utvikle multiplattformspill til PC og Xbox 360, og dermed enklere for utviklere å jobbe med. Ja, PS3'en var kraftigere enn Xbox 360 (den kom ut et år senere, tross alt). Men svært få utviklere klarte faktisk å gjøre noe med dette potensialet, da konsollen tydeligvis var såpass klumsete "satt sammen" i forhold til hva man er vant med fra tidligere konsoller og datamaskiner. PS3 skrapte ikke opp skivene til spilleren Joda, det finnes flere eksempler på dette. Både PS2 og PS3. Her er et jeg fant i farta. PS3 hadde ingen red rings of death Korrekt. Det hadde ikke Xbox (den første) heller. Faktisk hadde ikke Xbox 360 RROD etter andre "opplag", og konsollene som faktisk hadde dette problemet, fikk man byttet inn gratis mot en ny konsoll. PS3 hadde gratis online. Jepp, og så? Det at man ikke må betale for PS3 sin onlinedel gjør at Xbox alltid har vært søppel? Dette er ikke fanboyism, dette er rene fakta. Jeg fant ikke mye fakta i dine setninger, som vitner om at Xbox og Xbox 360 er dårlige spillsystemer. Du svarer bare på litt av det jeg sier fordi du ignorerer hva som faktisk er fakta. Det er definisjonen på en fanboy. Jeg synes at mye av Microsoft sin praksis er piss. Jeg er en PC-gamer, så det er ganske naturlig for meg å mislike Microsoft. De misliker tydelig PC også. Men jeg har evne nok til å stikke hodet opp av sanden, og være enig i at Xbox konsollene slettes ikke er søppel. De er gamle, ja. Men noe som er gammelt er ikke automatisk dårlig. Lenke til kommentar
Genki Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Nei. Steam-spillene krever at du er online for å starte dem første gang, ja. Men så har du jo faktisk lastet ned spillene gjennom internett også, så da har du sannelig et ekstra sekund til å starte dem opp en første gang før du slår av internettkoblingen også. Det at Playstation har en blu-ray spiller gjør Xboxen til søppel? Dette er subjektivt, og har ikke rot i noe objektivt eller faktuelt. Det er bare din mening, og gjør ikke at Xbox på noe slags plan kan ansees som søppel. Jepp, men igjen betyr ikke dette at Xbox er og alltid har vært søppel. Dessuten, fordi Xbox 360 sin maskinvarestruktur lignet så mye mer på den til en PC, er det lettere å utvikle multiplattformspill til PC og Xbox 360, og dermed enklere for utviklere å jobbe med. Ja, PS3'en var kraftigere enn Xbox 360 (den kom ut et år senere, tross alt). Men svært få utviklere klarte faktisk å gjøre noe med dette potensialet, da konsollen tydeligvis var såpass klumsete "satt sammen" i forhold til hva man er vant med fra tidligere konsoller og datamaskiner. Joda, det finnes flere eksempler på dette. Både PS2 og PS3. Her er et jeg fant i farta. Korrekt. Det hadde ikke Xbox (den første) heller. Faktisk hadde ikke Xbox 360 RROD etter andre "opplag", og konsollene som faktisk hadde dette problemet, fikk man byttet inn gratis mot en ny konsoll. Jepp, og så? Det at man ikke må betale for PS3 sin onlinedel gjør at Xbox alltid har vært søppel? Jeg fant ikke mye fakta i dine setninger, som vitner om at Xbox og Xbox 360 er dårlige spillsystemer. Du svarer bare på litt av det jeg sier fordi du ignorerer hva som faktisk er fakta. Det er definisjonen på en fanboy. Jeg synes at mye av Microsoft sin praksis er piss. Jeg er en PC-gamer, så det er ganske naturlig for meg å mislike Microsoft. De misliker tydelig PC også. Men jeg har evne nok til å stikke hodet opp av sanden, og være enig i at Xbox konsollene slettes ikke er søppel. De er gamle, ja. Men noe som er gammelt er ikke automatisk dårlig. Jasså? Flere exclusives er subjektivt? Kanskje du skulle google det ordet en gang til. Og det at du ikke fant fakta i at PS3 ikke har RROD, har blu ray spiller og bedre maskinvare får meg til å tro at du kanskje skal google ordet "fakta" også? EDIT: Jeg sa også, SAMMENLIGNET. Altså, om du putter fakta om PS3 og Xbox 360 side ved side, er xbox søppel. Mange liker Xbox, har ikke noe imot det. Den var veldig billig, og kom først. De er ikke dårlige spillsystemer, men sammenlignet med Playstation så blekner de. Endret 23. mai 2013 av Genki Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Nei, "bedre exclusives" er subjektivt. Antallet er absolutt objektivt. Og i følge denne listen har PS3 omtrent 138 eksklusive titler mens Xbox 360 har... ja, jeg er ikke helt sikker. Jeg mistet tellingen oppi 180-ettelerannet. Listen er ikke helt korrekt, jeg så minst ti spill i Xbox 360-listen som siden har blitt lansert på PC. Likevel. Merkelig da hvordan det står at de ikke kan starte spillet, eller ikke kan hente steam cloud data fordi jeg ikke er koblet til internet. Og jeg har aldri opplevd at min Playstation har ripet opp spillene/filmene mine. Men dette er et kjent problem hos Xbox. Det skjer sikkert på PS også, men langt sjeldnere. Du må aktivere Steam's offline-mode for å kjøre Steam i offline-mode. "... eller ikke kan hente steam cloud data fordi jeg ikke er koblet til internet" Du må ha internett-tilkobling for å laste ned noe fra internett? Whaaat? This is an outrage! This is a scam! I demand my money back! Endret 23. mai 2013 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ekslusive spill er det tåpeligste argumentet for en konsoll fremfor en annen . 4 Lenke til kommentar
MDD Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Merkelig da hvordan det står at de ikke kan starte spillet, eller ikke kan hente steam cloud data fordi jeg ikke er koblet til internet. Og jeg har aldri opplevd at min Playstation har ripet opp spillene/filmene mine. Men dette er et kjent problem hos Xbox. Det skjer sikkert på PS også, men langt sjeldnere. Så vidt jeg vet må man starte Steam i offline-modus én gang, så funker det deretter, med eller uten nettilkobling. Jeg får spilt alt av spill selv om routeren tar kvelden. Aldri hatt problemer. Bank i bordet. ;-) Jeg har aldri opplevd ripa disker på 360 men har opplevd det på PS3. Jeg vet det skjer på begge. Hvilken som er mest utsatt for det skal jeg ikke uttale meg om. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det må da en dag bli slutt på dette tullet om at Steam krever nett. Begynner å bli lei av å forklare dette gang på gang: NEI! Steam funker som juling selv om nettet er nede. Ellers kan jeg skyte inn: JO, PS3 riper også opp disker. Greia med Blue-Ray discer er at PS3n kan bare ripe og slite så mye den vil i discen. Den har et beskyttelses lag Og Steam Offline modusen er ikke helt der den burde ha vært, spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Genki Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Ekslusive spill er det tåpeligste argumentet for en konsoll fremfor en annen . Virkelig? Fordi for meg er inFamous en av mine absolutt favoritt serier, sammen med Uncharted og God of War. Så det å si at det er tåpelig at man kjøper en konsoll over en annen pga. exclusives blir bare for dumt. Og det er opp til hver enkelt om det er tåpelig eller ikke å basere kjøp av konsoll på ekslusive spill. Mange kjøper en Nintendo maskin, ikke fordi de har veldig lyst på en Nintendo maskin, men fordi de har ekslusive spill som Mario, Donkey Kong og Zelda . Mener du fortsatt at ekslusive spill er en tåpelig grunn? @Hr. Jenssen Du må tydeligvis ha det inn med teskje, så her er det: Det jeg mente med ekslusive spill, var spill som tjener inn gode penger for Microsoft og Sony. Som da f.eks Halo, Gears of War, Uncharted, inFamous, Gran Turismo etc. Ikke indie spill som blir solgt for 15kr. Ja, de er ekslusive, men skjønner ikke hvorfor du må dra det så langt når du skjønte hva jeg mente. Såklart vil Xbox 360 ha flere indiespill da det er lettere å lage spill din den maskinen. Vi kunne nok diskutert frem og tilbake til vi ble blå i trynet når det kommer til "console war", men det orker jeg ikke å gjøre med en som drar frem 5 år gamle indie titler og sier "Disse er ekslusive". Jada, det er så absolutt ekslusive til 360, men som sagt tidligere så mente jeg titler som Sony/Microsoft tjener penger på. Det er ingen som kjøper en Xbox One over en PS4 fordi det kommer 2 nye indiespill på Xbox Live. Men jeg kan se for meg flere som kjøper PS4 over Xbox bare for å spille inFamous, The Last of Us, Uncharted, Gran Turismo, Killzone, Ratchet&Clank, LittleBigPlanet osv. Og det samme gjelder for folk som kjøper Xbox over PS4 pga. dens exclusives. Og hvis du ser på disse "AAA Titlene" så ser det ut som at Playstation har flere enn Xbox. Og det var det jeg mente med "flere exclusives". Endret 24. mai 2013 av Genki Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ah, da skjønner jeg. Jeg trodde du mente "eksklusive spill", når du sa "eksklusive spill". Beklager, my bad. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Virkelig? Fordi for meg er inFamous en av mine absolutt favoritt serier, sammen med Uncharted og God of War. Så det å si at det er tåpelig at man kjøper en konsoll over en annen pga. exclusives blir bare for dumt. Og det er opp til hver enkelt om det er tåpelig eller ikke å basere kjøp av konsoll på ekslusive spill. Mange kjøper en Nintendo maskin, ikke fordi de har veldig lyst på en Nintendo maskin, men fordi de har ekslusive spill som Mario, Donkey Kong og Zelda . Mener du fortsatt at ekslusive spill er en tåpelig grunn? Tenkte mer på at ekslusive spill ikke er en egenskap for konsollen. På samme måte som større harddisk, kraftigere hardware eller andre ting.Ekslusive spill er det stikk motsatte. Det er en million-avtale to folk i dress har blitt enige om kun for å låse folk til sin konsoll. Det er ingenting som gjør PS bedre egnet til Infamous, Uncharted eller Gears of War annet enn at et papir sier at Xbox ikke kan få det. Derfor er det et tåpelig argument. 3 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Det er et godt argument for hvorfor jeg skal velge den ene eller den andre maskinen. 1 Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (egentlig svar til flere her i tråden) Som alle andre som kritiserer kinect vet også du ikke hva det er for noe eller hvordan det fungerer. Hvorfor uttale seg når man tydeligvis ikke har noe å bidra med? Hvis du ønsker å hoppe å danse forran tven din kan du godt gjøre det, men å skylde det på kinect er noe du ikke kan gjøre. Kinect er ett kamera/mikrofon som kommer til å overvåke stua mi til enhver tid, for å gjøre det bedre er den koblet nett mesteparten av tiden og forgjengeren ble hacket ganske fort. Når jeg sa jeg ønsket meg sci-fi stuff var det ikke 1984 ting jeg tenkte på. Tror jeg står over, de har herpet førsteinntrykket såpass ille jeg hopper over hele greia. Spesielt med tanke på at mesteparten av dette kun vil fungere godt nok i USA uansett. Eller takler den norske dialekter og har godt utvalg tv kanaler? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kinect er ett kamera/mikrofon som kommer til å overvåke stua mi til enhver tid, for å gjøre det bedre er den koblet nett mesteparten av tiden og forgjengeren ble hacket ganske fort. (...) som jeg sa: "Som alle andre som kritiserer kinect vet også du ikke hva det er for noe eller hvordan det fungerer." Som en vandlig mann i gata er det forstålig at du ikke forstår deg på hvordan all mulig ny teknologi fungerer i detalj, men det hjelper ikke å legge til film-logikk og så si at det er ett argument. i den linjen jeg siterte fra ditt innlegg antar du at du vet hva overvåke og hacket betyr i den sammenhengen du putter de ordene, desverre betyr de noe helt annet enn hva du tror. Men jeg skal ikke putte ord i munnen på deg så forklar gjerne hva _du_ mener med de to ordene i den sammenhengen du puttet dem i, så kan jeg forklare hvorfor det enten er feil bruk av ordet eller hvorfor du ikke har noe grunnlag for å bruke ordene slik du gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå