reminett Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hei! Jeg prøver å lagre MJPEG til h254 med cvlc/ffmpeg. Problemet er at videoen kommer raskere inn enn maskinen klarer å lagre, og jeg får feilmeldinger (bl.a. "overread 8"). Dersom jeg lagrer MJPEG-streamen til disk først, og deretter til h264, så går det fint. Noe sier meg at det bør være mulig å samle MJPEG-streamen i en buffer mens den kommer inn, slik at maskinen min i ro og mak kan encode til h264 i sitt eget tempo. Spørsmålet er, hvordan gjør jeg det? Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Er ikke det bare å gjøre som du beskriver? Skriv ned til buffer-filer på disk og deretter hent ut med ffmpeg og gjør encodingen. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Hei. Takk for svar. I mellomtiden har jeg fått til å hente rå h264 fra hw encoderen i kameraet, så jeg slipper dette. Men nå kom det selvsagt nye utfordringer.. iOS er ikke lett å streame live til, gitt! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Er det ikke så enkelt som å servere en h.264-stream med AAC-audio uten å blande inn flash? Lenke til kommentar
Somethinganon Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) There is also Theora and Dirac. X264 has an encoder, but it would be expensive to get a commercial license. GPLv2 source code is not "free". I don't care what they try to get you to believe. There is also a project called "Revel - the Really Easy Video Encoding Library". That is a path to getting MPEG-4 part 2 files encoded. H264 is MPEG-4 part 10. H264 is also called AVC. Revel is also GPL'd.am... Endret 2. juni 2013 av Somethinganon Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Heldigvis bor man i Norge der man ikke trenger å bry seg om amerikanske software- og matteformler-patenttroll selv om man skal drive komersielt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå