FrozenFish Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Heisann! Har prøvd nå å installere Ubuntu, Mint, OpenSuse og et par distroer til men ingen lar seg installere på maskina. Får bare opp "(initramfs) Unable to find a medium containing a live file system" Når jeg så installerte Win7, så gikk det helt fint. Jeg har hatt Ubuntu på denne maskina tidligere, så dette er veldig rart. Tenkte først det kunne være det at jeg har satt i SSD disk, men jeg har jo installert ubuntu på den ssd disken tidligere.... Noen som har en idé? Vil så GJERNE tilbake til Linux Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Når er det du får denne feilenmeldingen? Bruker du unetbootin? Jeg mener å huske at jeg fikk den feilmeldingen når unetbootin prøvde å starte med "default" option. Om du bruker unetbootin, prøv "install ubuntu" eller et annet valg. Endret 21. mai 2013 av Joachricar Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Unetbootin er utdatert og dødt. Om du lager en Linux Live USB-penn i Windows så anbefaler jeg å bruke LiLi. http://www.linuxliveusb.com/ Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg anbefaler PenDriveLinux hvis du skal installere fra USB. Alt du trenger er .ISO-en og minnepennen. Anbefaler å installere via USB, slipper alt maset med å finne .ISO-burners på nettet og CD-er som blir feilskrevet osv. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 OK, prøver med minnepinne i morra, da Takker! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Er det en ny maskin med UEFI? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Nei, relativt gammel maskin 4-5 år. Har kjøpt minnepinne og skal prøve nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå