Gå til innhold

Garanti eller ikke.....

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter med en elendig laptop (hp dv6) som blir så varm at jeg nesten brenner meg på den (den har en metal chassis) og så bråker den noe inni .......

Jeg levert da den for noen måneder til rep på dette hvor de byttet vifta og harddisken og da har den vært bra siden, men nå begynner det igjen. Men jeg har i mellomtiden byttet ut skjermen pga en sprekk.

Har man da fortsatt garanti på laptop'en ettersom den har blitt åpnet?

Håper noen som kan dette eller jobber i bransjen kan svare meg på det.

Takk på forhånd for alle utspill.

mvh

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister garantien, men skal beholde reklamasjonsretten så fremt problemene ikke kan relateres til at du selv har skrudd på maskinen.

Sjekket om det er støv i viften/ribben? Det er vanligste grunn til overoppheting ;) Dette problemet kan komme allerede etter 4-6mnd.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg prøver å benytte den reklamasjonsretten. Jeg vet ikke om det er lurt å nevne mekkingen min ved levering. :hrm:

Ja, sjekka og støvsugde forsiktig ut alt. Som du nevner, så er det nå 4 måneder siden jeg byttet skjermen.

Det merkelige er at jeg har en Dell maskin som er mye eldre men som er tyst som få, så jeg forstår ikke hvorfor denne hp'en er så sensitive til støv, osv. Hadde en Fujitsu stasjonær som bråkte mye også, men bortsett fra disse har de fleste vært stille maskiner. Er det bare en svakhet hos hp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...