Gå til innhold

Anbefaling Skjerm: 24" , DP, Nvidia 3D, 120Hz, 1080p


Anbefalte innlegg

Det begynner å nærme seg slutten på shoppinglisten min til ny gaming pc. Må begynne å vurdere skjermer.

 

Kjenner dessverre ikke særlig til hva som finnes ute på markedet nå.

 

Kravene er som nevnt i overskriften:

 

-24"

-1920x1080

-Skal ha Displayport

-Skal ha mulighet for Nvidia 3D i spill og Bluray titting

-min 120Hz

-Pivot med bra muligheter for å justere

 

Skal antagelig ha 3 stk tilkoplet et GTX Titan for å også kunne teste litt Nvidia Surround på spill.

 

Denne ser ut som en brukbar kandidat:

 

Asus 24" LED VG248QE

 

Andre anbefalinger? Eller erfaringer om nevnte skjerm.

 

Takknemlig for innspill :)

 

mvh

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville enten gått for BenQ XL2420T eller Asus VG248QE. Kjøpte pc selv nettopp, og gikk for Asus'en. Virker som den er best i kategorien, med flere Hz og litt lavere pris, men ser ikke like badass ut som BenQ'en :p En annen ting er at BenQ skjermen er kjent for litt backlight bleed.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpt skjermen enda? Har xl2420T og synes den er fantastisk. Det som jeg synes kanskje er best med den med unntak av 120hz osv. er den usb kontrolleren som lar deg skifte imellom 3 forskjellige innstillinger på skjermen. Denne opsjonen og muligheten alene er gull verdt mener jeg og kan utnyttes på den måten at du kan ha desktop innstillinger som er "gode" farger og lyshet, og ekstreme spill innstillinger på en annen. Når jeg en gang blir å kjøpe en ny skjerm vil jeg/skal jeg ha en skjerm som har denne samme muligheten som er like lettvint. Genial ide synes jeg. Som jeg har tidlige sagt, neste skjermen min har 1/0ms og IPS eller bedre panel 120hz+. :p

Lenke til kommentar

Kjøpt skjermen enda? Har xl2420T og synes den er fantastisk. Det som jeg synes kanskje er best med den med unntak av 120hz osv. er den usb kontrolleren som lar deg skifte imellom 3 forskjellige innstillinger på skjermen. Denne opsjonen og muligheten alene er gull verdt mener jeg og kan utnyttes på den måten at du kan ha desktop innstillinger som er "gode" farger og lyshet, og ekstreme spill innstillinger på en annen. Når jeg en gang blir å kjøpe en ny skjerm vil jeg/skal jeg ha en skjerm som har denne samme muligheten som er like lettvint. Genial ide synes jeg. Som jeg har tidlige sagt, neste skjermen min har 1/0ms og IPS eller bedre panel 120hz+. :p

 

Takk for innspill - den skjermen er absolutt aktuell. Begynner å nærme seg innkjøp, 2-3 uker igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...