medlem-128219 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 har en HP Pavilion dv7 som uten problemer kan oppgraderes fra windows 7 til windows ultimate. Oppdaterte min gamle HP stasjonær fra windows vista til W7, og der var ingen problem. Men da jeg skulle oppgradere lap topen min, så mangla jeg plutselig den ene driveren etter den andre. har vært gjennom dette med å laste ned drivere manuelt, og synes dette er et mareritt, for jeg er ikke så inne på hvilke drivere som er riktig og hvordan de skal være i rekkefølge...(kjørte forøvrig en "ren" installasjon av w. ultimate på lap topen) hvorfor kom denne komplikasjonen opp på den bærbare, og ikke den stasjonære? Forøvrig skjedde også dette: jeg fant ut at det var like greit å slette partisjon c på nytt å kjøre system recovery fra den recoverypartisjonen som ligger på en annen partisjon. men da jeg fikk den ferdig formatert, ble den alikevel ikke helt den samme? Kan leve med det, ingen problem, er bare litt irriterende, med en litt mer "ustabil" lap top (selv om HP er et ustabilt merke i seg selv synes jeg.) men kan det være en ide å oppgradere på den måten at jeg ikke kjører ren installasjon, men type installasjon der filer, programvare og det, som ikke blir berørt når man installerer på den måten? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Windows har jo aldri 100% av alle drivere til all hardware noen gang laget, da hadde ikke windows kommet på en DVD plate for å si det slik. Derfor vil det variere fra pc til pc hvor mye av drivere den har ferdig installert og hvor mange du må laste ned. En oppgradering kan hjelpe noe, men på lang sikt er alltid en clean install som du nå har gjort, å foretrekke. Trolig er det vel ikke noe du gjør hver dag, så å laste ned og installere noen få drivere manuelt en gang, eller noen få ganger er virkelig verdt det. Lenke til kommentar
medlem-128219 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Ja, det er jo alltids det aller beste, helt klart...men vurderer bare å oppgradere nå uten å miste filer, program, mapper eller noe, så slipper jeg dette drivergreiene og all oppdateringa som følger med...har plagdes med dette med to andre maskiner jeg har, og begynner å bli høvelig lei! Så, om jeg bare driter i å gjøre en clean install denne gangen, så vil jo alt av drivere som trengs være i orden? og det som jeg plages mye med er å finne de RIKTIGE driverne, finne UT hva skalgs drivere som trengs og i HVILKEN rekkefølge...det er dette jeg sliter med...greit nok, skriv inn navnet og service tagen og det som trengs, så kommer driverne opp på ei liste for akkurat den maskinen, men når det er hundre drivere å velge mellom, så blir jeg stående fast mildt sagt, og microsoft kundestøtte har jeg IKKE noen bra erfaring med...mildt sagt. har satt noen timer i tlf med dem tross alt... Endret 22. mai 2013 av medlem-128219 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Microsoft kundesenter er vel heller ikke riktig sted å ringe når du har problemer med drivere, da må du eventuelt ringe produsenten av pcen. Så, om jeg bare driter i å gjøre en clean install denne gangen, så vil jo alt av drivere som trengs være i orden? Det er ingen garanti. For at driveren skal fungere i Windows 7, må jo Vista driveren være kompatibel med Windows 7. Så nei, du er ikke garantert 100% at alt av drivere vil fungere etter oppgraderingen. Men det er sannsynligvis i orden... Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Du kan bruke "Anytime Update". Da oppgraderes den uten av at du skal måtte installere drivere og slikt. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Samme her. Nå er jeg på Linux og på Windows 7 som kom med PC-en, men da jeg installere Win7 for et halvt år siden (?) på min PC så "dukket" driverene opp automatisk i Windows Update. Jeg anbefaler ikke Upgrade, da det lager masse rot (og fuzz som jeg kaller det) på PC-en. Det blir mindre rot og faenskap (unnskyld uttrykket) på PC-en hvis du tar en Clean Install. Driverene burde være ganske enkle å finne på Hewlett-Packard sin nettside. Lenke til kommentar
medlem-128219 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Windows har jo aldri 100% av alle drivere til all hardware noen gang laget, da hadde ikke windows kommet på en DVD plate for å si det slik. Derfor vil det variere fra pc til pc hvor mye av drivere den har ferdig installert og hvor mange du må laste ned. En oppgradering kan hjelpe noe, men på lang sikt er alltid en clean install som du nå har gjort, å foretrekke. Trolig er det vel ikke noe du gjør hver dag, så å laste ned og installere noen få drivere manuelt en gang, eller noen få ganger er virkelig verdt det. men også en ting jeg synes var rart...hvorfor var oppgraderingen null problem å gjennomføre på den stasjonære, å ikke lap topen? Og til informasjon: vistaen var helt kompitabel, og det er lap topen min også. Du kan bruke "Anytime Update". Da oppgraderes den uten av at du skal måtte installere drivere og slikt. en ide...men når jeg har oppgradering på CD, kan jeg bare bruke serienr. på den plata da, eller er det noe annet vis jeg må gjøre det på? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Da starter du windows installer som vanlig og velger "upgrade" isteden for "custom". Custom er clean install. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå