Kyddis Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Oppgavene ligger og som et vedlegg. 5 Svar på spørsmålene under. Sett ring rundt rett(e) svar. 1p per svar som er helt rette. Dvs om svaret har 2 rette må begge være besvart for at oppgaven er gyldig. 1. Hva er riktig? a. Det er mulig å programmere en uendelig løkke med While..Wend. b. Det er umulig å programmere en uendelig løkke med For..Next. c. En For..Next løkke bør helst brukes når vi har et kjent antall iterasjoner. d. Vi må først definere en variabel av typen Double som skal brukes i For…Next-løkka 2. Du ønsker å lage en variabel som ønsker å telle opp Norges befolkning. Hva er riktig?. a. Du må definere den som Integer b. Du må definere den om Long c. Du må definere den som Double d. Du må definere den om People 3. Hva er galt om variabler og konstanter? a. Variabler forenkler vedlikeholdet av kode. b. En global variabel og en konstant er det samme. c. Konstanter skal ha datatypen Const. d. En variabel som brukes imidlertidig i en rutine kalles lokal variabel 4. Hvordan kan funksjonen summerTre() - under- brukes til å skrive ut tallet 6? a. textBox1.Text = summerTre(1+2+3) b. msgbox(summerTre(1,2,summerTre(0,0,3))) c. label1.Caption = summerTre(“1,2,3”) d. textbox1.Text = summerTre(3,2,1) Function summerTre(iT1 as Integer, iT2 as Integer, iT3 as Integer) As Integer summerTre = iT1 + iT2 + iT3 End Function 6. Lag en funksjon som returnerer boolean-verdien True om to tall er like, f.eks. ErLik(3,3) returnerer True ErLik(2,1) returnerer False 7. 4p Lag et program som leser inn en pinkode (passord) og tester på om dette er korrekt. Pinkoden som skal brukes kan for eksempel være «1234» og kan gjerne være forhåndsdefinert. Koden kan innleses med en InputBox, og responsen kan gjerne være en Meldingsboks. Bruker kan få mulighet til å prøve koden maks 3 ganger. Lag et flytskjema for dette programmet. Prøve_2013_4.docx Lenke til kommentar
etse Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Så du ønsker at vi skal gjøre leksene/prøven for deg? Kan du ikke heller spørre direkte om hva det er du ikke forstår, eller trenger hjelp med å lære - på den måten kan vi heller lære deg tingene i stede for å gjøre det for deg. Lenke til kommentar
Kyddis Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Så du ønsker at vi skal gjøre leksene/prøven for deg? Kan du ikke heller spørre direkte om hva det er du ikke forstår, eller trenger hjelp med å lære - på den måten kan vi heller lære deg tingene i stede for å gjøre det for deg. Er helt blank når det gjelder programering. Har prøvd å fått hjelp fra læreren vår men han er elendig. Det er 1 person i klassen som forstår dette og han har holdt på med programering lenge. Dette er en innlevering jeg har, som jeg trenger hjelp med ja Lenke til kommentar
quantum Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Da må du nesten forklare hvor langt du har kommet og mer konkret hvor du står fast. Det er fint at du poster oppgaveteksten så folk ser hele oppgaven, men det er nok ingen som vil løse den for deg. Derimot sikkert mange som vil hjelpe deg å løse den selv, men da må du forklare nærmere hva du ikke forstår. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Husk at du kan teste ut dette selv! Det holder ikke at du er blank, du må forsøke å finne ut av dette. Jeg moret meg litt over første oppgaven, så jeg løste den. Du burde derimot teste, og forstå koden, og hvorfor de tingene jeg skrev ned funker, for deretter å besvare oppgaven på egenhånd. Oppgave 1: 1. Hva er riktig? a. Det er mulig å programmere en uendelig løkke med While..Wend. Ja. While True Wend b. Det er umulig å programmere en uendelig løkke med For..Next. Nei. En lager en teller som inkrementerer med 0. Dim i As Long For i = 0 To 1 Step 0 Next c. En For..Next løkke bør helst brukes når vi har et kjent antall iterasjoner. Ja. For tilfeller der man ikke vet antall iterasjoner foretrekker man While...Wend eller den mer anvendelige Do...Loop. d. Vi må først definere en variabel av typen Double som skal brukes i For…Next-løkka Nei. En må telle en variabel, men det er ingen grunn til at dette må være en double, og vil i de aller fleste praktiske tilfeller være en integer eller en long. En kan også bruke samme variabelen flere ganger dersom den er deklarert i samme, eller et lavere scope. Dim i As Integer For i = 0 To 10 Print i Next Dim d As Double For d = 0 To 5 Step 0.5 Print d Next Endret 22. mai 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå