Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo 850t5 eller 940t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En vanskli prisklasse kan finne bra men mye dritt åsså:s vurdere åsså v70 gammleste gen.vet ikke kordan d e når bila hold på bikke 300k? Med godt vedlikehold hold vell de fleste merker?

Altså, bilene du har lyst på ligger rett og slett ikke i denne prisklassen. Hvis du ikke er utdannet mekaniker eller skrur usedvanlig mye på fritiden vil jeg egentlig si du burde skifte beite, synd å herpe drømmen sånn, men har hatt problembil selv og det er ganske mye verre.

Når det gjelder biler over 300k, så er det her et sjangsespill i høy klasse for noen som ikke skrur.

850 glt med tolitern med 170 turbohester er fin den og, kan chippes til like hk som vanlig t5 og gjør muligens at du får litt mer å velge mellom.

Stemmer, men du får også større sjangse til å møte problem siden delene ikke er laget for denne ytelsen :/

Har du mulighet til å gå opp i pris?

Lenke til kommentar

50hk ekstra går heeelt fint :)

50hk ekstra fører til at du ofte trykker pedalen litt mer, og leker deg, da sliter du også mer enn du ville ellers ;) om det går bra eller ei, det er flaks.

Edit: nå snakker jeg om slitedeler og bruk, ikke krasjing, selv om dette også er et punkt man burde tenke over ^^

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

For å si det sånn, lykke til med å finne en grei 850 T5 i den prisklassen!

Dette er spreke biler som stort sett har blitt brukt slik.

De fleste var skamkjørt i filler for flere år siden, og er nok ikke så mye bedre i dag.

Hvis du ikke skrur en del selv vil jeg på det sterkeste fraråde deg å gå for noe sånt.

940 Turbo er det også mye av det samme med, selv om dette er en langt mer moderat bil.

Jeg har selv mye erfaring med begge disse motorene, og det skal sies at begge er svært solide.

Problemet er at bilene ikke lenger henger helt med etter mange års slitsasje.

Mitt råd er hvis du vil ha 850 å heller se etter en 850 Turbo, denne har en noe slappere maskin men funker gull. (Mangler 23hk på T-5R og 28hk på 850 R)

I enkelte land ble det også solgt en 2,0 T-5 med 210hk og en 2,0 T-5R med 225hk..

2,4T (2,5T som den vel ble kalt her til lands..) på 193hk er også en grei motor.

Du kan regne med at alle alternativene er relativt glad i bensin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. D æ va redd for att sikkert de fleste som ligg på markede e oppkjørt. Før æ så på de her r å t utgavan så va d 2.5 144hk som va førstevalget. Ikke d att man treng 200hk men en som e litt fart å en artig bil. E avhengi av stasjonsvogn siden æ har 2 barn. Andre forslag til bil? Kan være andre merker også

Lenke til kommentar

Altså, 40.000 er ikke mye penger til bil, du får ikke allverden, selv om det finnes noen juveler der ute, er det store sjangser for at hvis du velger etter kul og kraftig, så har du gode sjangser for å gå på en smell. Da siden du ikke skrur selv. Regner med at du ikke har flere tusen til verkstedsregning hvis du kun skal bruke 40.000 på selve bilen.

Lenke til kommentar

Nei kontoen tilsier ikke mer en 40k. Feil på bil får man jo uansett. Man kan jo være heldig men kan jo også være heldig:)

Nettopp, bare gjør deg obs på at bilvalget du tar faktisk varierer veldig, og en 850 T5 til 40k er ikke et av de smarteste :p Du må selv bestemme om du vil velge med økonomi i tankene, hva du har lyst på og om dette er en bil du slipper å hate pga. problem.

Lenke til kommentar

Viktig er det ikke. Helst 140 og oppover. Det jeg trenger mest er bagasje plass:p har aldri hatt bil me over 116hk i en gammel 240 så vill ha en litt artig bil

Sjekka grovt på nemiforsikring bare for å se å da kom den opp i 55k i året og på modern va det under 10 k:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...