erlend456 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hei, lurer bare på om det er mulig å bruke høytalere og bass som jeg har hatt i bilen på "gutterommet". Eller vil de kun fungere med forsterkere til bil? Litt nybegynner med lyd anlegg... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Spørs hva slags forsterker du har. Bilhøytalere har typisk 4 ohm impedans mens hjemmeforsterkere er beregnet for høytalere med 8 ohm impedans. Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Har en gammel forsterker hjemme, men usikker på ohm impedans, må finne ut hvordan jeg kan sjekke det. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det går nok mest sannsynlig bra, men nå er de aller fleste høyttalere ment for å monteres i dørene eller noe som fungerer som en kasse på en måte, og dette må da ha hvis ikke så ødelegger du høyttalerene ganske fort Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Skulle montere de:-) er bare snakk om en bass i basskasse og to høytalere som har vært festet i hattehyllen i bilen:-) så de lager eg noe til:-) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Skulle montere de:-) er bare snakk om en bass i basskasse og to høytalere som har vært festet i hattehyllen i bilen:-) så de lager eg noe til:-) Ok, da må du også ha delefilter til bassen Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Med delefilter, mener du en slik en? http://www.ljudia.no/tilbehr-s82136/delefilter-s82139/subbassfilter-c79454/delefilter-subbass-120-hz-p79452/ Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Med delefilter, mener du en slik en? http://www.ljudia.no...-120-hz-p79452/ Ja.... Men du sier EN bass i kasse?? Regner ikke med at du har en monoforsterker du skal koble denne på, så da har du et problem der også. Du kan nemlig ikke koble 2stk 4ohm bilhøyttalere på hver sin kanal på en hjemme forsterker og i tilegg koble en sub på bare en av kanalene, det liker nok ikke forsterkeren noe særlig, og du risikerer at den tar kvelden Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 En bass i kasse og to hattehylle høytalere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Har forsterkeren din 3 (eller fler) kanaler? Eller har du en egen forsterker du kan bruke på bassen? Hvis ikke får du problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Mange forsterkere kan du vel gjerne brokoble på, vil tro at en 4-kanals kan kjøre to høyttalere over to kanaler, og en sub over to kanaler? Eller er det bare NAD som er så glade i brokobling? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Brokobling er mest på dedikerte effektforsterkere. Har aldri sett en integrert forsterker/receiver med brokobling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Nei sant, tenkte på forforsterkeren min når jeg nevnte det. Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Har tenkt å installere høytalerene i bilen, men finner ikke ut hvordan jeg skal trekke strøm kabelen til forsterkeren uten å måtte lage hull for å komme til batteriet i mitshubishi galant 98 modell. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Har tenkt å installere høytalerene i bilen, men finner ikke ut hvordan jeg skal trekke strøm kabelen til forsterkeren uten å måtte lage hull for å komme til batteriet i mitshubishi galant 98 modell. Det skal være mulig i en av gummipluggene i torpedoveggen Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Det skal være mulig i en av gummipluggene i torpedoveggen Torpedoveggen? det vet jeg ikke hva er... litt noob. Jeg klarer å trekke kabelen fram til dashbordet på venstre side i bilen. Men herfra vet jeg ikke hvor jeg skal trekke den. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Torpedoveggen? det vet jeg ikke hva er... litt noob. Jeg klarer å trekke kabelen fram til dashbordet på venstre side i bilen. Men herfra vet jeg ikke hvor jeg skal trekke den. Da har du startet i feil ende av bilen, du burde startet foran ved batteriet... Torpedoveggen er veggen mellom kupe og motorrom. Se fra motorrommet og finn noen andre ledninger som går gjennom og prøv om du kan komme gjennom på samme plass Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg ser ingen som går rett fra motorrommet til innsiden av dashbordet, men det er noen hull på siden som jeg hr markert på bildet og hvis hvor ledningene går, de går over hjulbuen, og der klarer jeg ike å trekke kabel trekkereren min igjennom. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Der er du nok for høyt opp ja, så prøv å se om det er noe lenger ned rundt/under bremsekraftforsterkeren eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå