Gå til innhold

Hero3 kameraet mitt ødela SanDisk 64GB minnekortet!

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Så, jeg kjøpte like godt det beste og største kortet jeg kunne finne til mitt nye GoPro Hero3 kamera, et SanDisk 64GB Micro-SDXC, og enda bedre anbefalt av GoPro!

Glad og fornøyd, filmer jeg min første paraglidertur *noensinne*, for å finne ut at kortet er ødelagt av kameraet etterpå, noe jeg ikke er alene om.

GoPro kan spise drit å dø!

Kortet fungerer ikke på noen av mine maskiner, windows xp, win7, OSX, nada. Viser ikke i recovery programmer engang. Så hva er alternativet her, IBAS ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

1. Sjekk at kortet er orginalt og ikke en forfalskning.

2. Prøv en annen kortleser av høy kvalitet (ikke bruk kameraet som kortleser).

3. Pass på at kameraet er oppgradert med siste programvare.

4. Husk å formatere kortet skikkelig før bruk.

- kortet er originalt, i den forstand at jeg kjøpte det hos JapanPhoto, og således ikke har noen andre mistanker om at det ikke skulle være det

- Jeg har prøvd både kameraet og ekstern kortleser som kilde

- Jeg har formatert kortet. Jeg har også tatt video på kortet som en test for noen uker siden, og da funka det helt fint. Så jeg har brukt det kanskje 10-20min hvor det har virka helt fint. Alle rapporter tilsier også at disse problemene dukker opp etterhvert, etter noen timer vanligvis. Etter filminga så alt og helt fint ut, men etter en stund fikk jeg "NO SD" / "SD Err" på kameraet

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Gå tilbake til Japan Photo, de hjelper deg helt garantert med å finne en løsning!

Jeg har også sett at disse kortene har hatt problemer med hero3... Løsningen var å bytte mot kort på 32GB.

For å ta det først, jeg bryr meg fint lite om selve kortet, det er innholdet som er viktig for meg, noe Japan Photo neppe kan hjelpe med..

For det andre, så har jeg faktisk klart å fikse kortet selv nå. Jeg har forsøkt all verdens recovery software i Windows XP og Win7, begge deler nektet til og med å formatere kortet på nytt! Men nå testa jeg kortet i MacBook'en min, som heller ikke ville lese kortet. Imidlertid tok det ca.10sek i "Disk Utility" etter jeg trykket "repair" så hadde Mac'en fiksa kortet og videoen kunne hentes ut på vanlig måte! :D Kudos til OSX!

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så bra!

Når du har overført innholdet til maskinen - pass på at du før du bruker det igjen formaterer det i det kameraet hvor du skal bruke det.

Jepp. Jeg gikk til innkjøp av et billigere 32GB kort som jeg har brukt i mellomtiden (og som har virka bra). Jeg skal formatere og virkelig teste grundig før jeg stoler på 64GB kortet igjen :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ble det "ødelagte" kortet formatert i GoPro n ?

Det husker jeg faktisk ikke. Mener jeg kjøpte kortet, putta det i kameraet, og så virket det "out-of-the-box", noe jeg verifiserte med at de første videoene jeg tok faktisk virket. Noen rapporter vil ha det til at man må fullformatere og lignende, men jeg er usikker. Nå skal jeg først oppdatere til siste GoPro firmware og, så får vi se om den kombinasjonen er "trygg"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...