TBJ Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Har nettverk med nabo'en. Begge deler mapper (skrivebeskyttede) og begge kjører XP Pro. (han engelsk og jeg norsk). Begge kjører med detaljert visning (og av den grunn så har ingen av oss fila Thumbs.db) Når jeg er inne på en hans mapper (5,76GB filmer av forskjellig størrelse), starter den å laste ned sykt mye data (ca. 1.42GB -Jeg overvåker med DU Meter og derfor vet jeg det). Når den er ferdig skjer, er det ingen ting som hender (ingen ting starter e.l.). Og jeg har ingen anelse hva den laster ned. Går jeg ut av mappa og inn igjen, start'ern igjen med de 1.42GB. Bytter jeg over til "miniatyrbilder" visning (har norsk XP), så laster den ikke ned de 1.42GB. Men ... etter en stund kommer det opp en melding om at den ikke kan lagre dataene for filen BaarFilmerThumbs.db (Baar er naboen), så henger det vinduet en god stund helt til jeg får opp en melding om at nettverksressursen Baar ikke lenger er tilgjenngelig. Han forblir utilgjenngelig inntil han restarter. Altså jeg sliter ...... HJELP !!! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-02-14 14:50 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-03-08 08:27 ] Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 det er vel kanskje forde han cacher thumbnailsa... eller no tror jeg.. men hvorfor ikke bare ta detaljer? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Fordi (som jeg nevnte over) da laster den ned 1.4GB noe og det er det som er problemet. Har en teori om dette : Mappa han deler innholder filmer, flere delvis ferdig nedlastet. Windows viser frem alltids litt info om alle filer, og jeg har en teori om at den sliter med ufulstendige filmer. (skal teste dette) Jeg VIL løse dette problemet før vår LAN party om en mnd. Nettet vil slite voldsomt hvis hvis dette skjer for mange. [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-02-15 09:45 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Mest sannsynligvis pga. de ufullstendige filmene ja. Bare be han om å legge de i en annen mappe vel? Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Dette har ikke noe med ikke ferdig lastet filmer å gjøre. Jeg har og så ca 30 filmer i en mappa og CPU'en jobber noe inn i helvete i laaaang tid. Jeg ender som oftest opp med å logge av og på eller en reboot. Før var det min bror som hadde det på sin maskin og når jeg da gikk inn på mappen så ble nettverket belastet. Dette vet jeg ikke løsningen, mne er interresert i å finne ut hva som forårsaker det.. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Ja, det er dette jeg skal teste. Men ... før jeg får testet dette .. (i morgen). Noen andre som har opplevd det samme ?? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Endelig funnet feilen og hvordan man fikser det. http://www.tweakxp.com/TweakXP/display.asp?id=841 Etter jeg gjorde det som står beskrevet i linken over, så fungerer nettverket perfekt igjen !!!! Kan ikke forstå at ikke flere har irritert seg over dette. Dette er jo et STORT problem, særlig for folk som driver på LAN. [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-03-08 08:19 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Takker, TBJ!! Det beste XP-rådet jeg har fått noensinne. Har irritert meg grønn over problemet, som nå heldigvis er borte :smile: Lenke til kommentar
Dagster Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Dette er vel muligens også svaret på hvorfor det er så hakkete å spille av AVI filer over nettverk? Å spille av en AVI fil på en WIN98 PC(henter fil på XP maskin) går så det griner. Motsatt vei hakker det forjæ... (1 til 2 fps). Noen tanker rundt dette? §:-) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for tipset fra meg også! trodde harddisken var ødelagt fordi den begynt å jobbe helt sykt og det aldri stoppet! Men fant til slutt ut at det kun var når jeg klikket på to filer at den begynnte. De to filene var ufulstendig... slettet dem... men nå vet jeg altså hvorfor hardisken gikk amokk... YeAh! Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Er det noen som vet hvordan man gjør dette i 2000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå