objedi Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hvorfor funker ikke skjermen min med 800x600 oppløsning med 16 eller 32 bit farger? Den virker med 24 bit farger! Hersens plagsomt med tanke på hvor mange spill som fungerer primært på disse oppløsningene(og 16 eller 32 bit farger...) Skjerm: IBM G96 Skjermkort: Hercules Prophet 4500, 64MB Både skjerm og kort installert med siste drivere. Anyone? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Det kan hende at skjermen ikke støtter den refreshraten som spilla kjører. Jeg hadde det problemet på min gamle skjerm. Fordi noen spill kjørte med en refreshrate over 60hz, slet skjermen med å kjøre spill i 1024x768 (1024x768@60hz var max lissom :wink:) jeg vet ikke om noen bra løsnininger, eneste jeg kan komme på er at viss det er Direct3D apps, kan du prøve å sette refreshrate manuelt med DirectX diagnostics. (ligger en shortcut under c:programfilerdirectx ...eller.no :smile:) I quake3 skal det finnes en egen consoll comando som stiller inn refreshrate. Dette var det eneste jeg kunne komme på... Har du prøvd andre skjermer? kan det være skjermkort/drivere som er problemet? Hm... thats it realy.. Lenke til kommentar
objedi Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Problemet ordnet seg. Installerte windows på nytt med PnP OS enabled... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Æsj, nå som jeg hadde tenkt til å komme med en masse smarte tips og ideer;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå