Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en privat minecraftserver jeg skal prøve å få litt populær. Men det er noen ting jeg lurer på.

Plugins. Jeg har en bukkitserver, og har lyst å installere noen plugins for å gjøre det enklere og bedre å spille på. Ikke noe kjempeavansert men noen lettere ting. Har f.eks lyst å laste ned en eiendomsplugin jeg har sett blitt brukt på en server før. Hvor et angitt areal ble tildelt en eller flere spillere, så kun dem kunne bygge og ødelegge innenfor der. Er det noen som vet hvilke plugin jeg snakker om?

Kom gjerne med forslag og kanskje link til andre plugins jeg kan se på.

Hvis jeg faktisk kan få en del folk på serveren, så vil jeg ordne noe som beskytter mot ting som xray. Noen som kan forklare hvordan man beskytter seg mot sånt?

Hvis noen har lyst å komme på, så er IPen 88.90.54.27:25565

Har ikke bygget noe kjempestort, bare et lite bolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xray: åpne bukkit.yml og let etter "orebfuscator". Enable den og bruk engine mode 1 eller 2.

Ellers så bør du bruke Essentials og en permission plugin. Det er her det blir mye arbeid å konfigurere korrekt.

Worldguard er heller ikke en dum ide. Jeg regner med du ikke liker Creeper krater for eksempel.

Og en plugin som heter grief prevention er også lurt å ha.

Bybygging: http://dev.bukkit.org/server-mods/simplezones/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ønsker å tiltrekke deg litt folk vil jeg anbefale å ikke være for streng på hvor folk kan bygge. Iallefall for min del er det ingenting som er så demotiverende som å logge på en server bare for å finne ut at jeg kun kan bygge på visse plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...