Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop :=)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! jeg lurte på om noen vet om en bra laptop som funker fint til og spille minecraft og LOL uten lag og kanskje filme litt spill. har blant annet sett på denne men vet ikke om den er noe bra http://www.lefdal.co...-barbar-pc-solv

Håper dere tar dere tid til og svare på denne meldingen :=)

Burde nok få litt bedre maskinvare som naturligvis er litt dyrere, for den bruken du har tenkt å bruke den til...!
Lenke til kommentar

http://www.tu.no/tes...edre-batteritid

Slik at man:

a) Venter å kjøpe bærbar til Haswell er kommet ut, man får dermed en bedre CPU enn de som står i dagens maskiner.

b) Venter å kjøpe bærbar til Haswell er kommet ut, dagens bærbare kan kjøpes for en rimeligere penge siden de fases ut.

Det er sånn jeg ser på saken i hvert fall. Hvis det ikke haster med å kjøpe bærbar ville jeg ventet.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Ved Odins skjegg! Man kjøper ikke ny laptop 2 uker før Intel slipper neste generasjons prosessor! Spesielt ikke når nevnte prosessor forventes å forbedre strømforbruk og grafikk med rundt 50 prosent til omtrent samme pris som dagens generasjon.

For min egen del håper jeg på at Multicom er raske med å slippe ny versjon av Multicom Xishan serien sin.

En av få laptoper som er oppgraderingsvennlig og som har plenty med tilkoblingsmuligheter. En skulle lete lenge for å finne en laptop med full HD og mer kraft en fjorårets modell til den prisen. Tror det er vanskelig selv i dag.

Til omtrent samme pris kan kanskje neste Xishan oppgraderes med neste gen Intel Core i5 CPU, neste gen Geforce GTX GPU og en Seagate SSHD hybriddisk.

Man får da en svært rimelig full HD laptop, med episk batterivarighet på alt av media og småspill. som også kjører alt av spill på høy kvalitet på en 1080p skjerm. Og som har superrask oppstart av Windows og plenty med lagringsplass. Grei deal til 6-7 tusen kroner :)

Endret av ScaryCrow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.prisjakt....ms=l=s127274748

Liste over en del maskiner med ok skjermkort - sortert etter pris. Den billigste (aspire m3) ville jeg nok styrt unna likevel.

Selv hadde jeg nok vurdert lenovoen til 5995,-

Har fintunet listen din litt, etter egne preferanser for å gjøre den litt kortere. Luket ut lav res skjermer (1366x768... Meh!) og de svakeste skjermkortene. Inkluderte GTX skjermkort, siden noen selges rimelig og er mye kraftigere enn GT.

Ender da med en ganske kort liste over laptops til under 8k (Til neste gen Intel og Nvidia dukker opp i alle fall)

15 tommer

17 tommer

(Det kan også være en ide å luke bort DDR3 på skjermkort, siden samme kort med GDDR5 er raskere og bruker mindre strøm, men blir en veldig kort liste da)

Endret av ScaryCrow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...