Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er deg og Jan Erik som skal ta arven opp etter Sverre M Fjellstad skjønner jeg. Har sett på bildene dine selv om jeg ikke har kommentert så mye. Flott bilde som i mine øyne blir noe ødelagt av lauvet i ned kant som er dosete.

Takk for den utdypende og hyggelige tilbakemeldingen, jarle !

Jeg ble selv irritert over det forbaskede løvet, men det hjelper ikke å fjerne det heller :)

Lenke til kommentar

Flott bilde, god lyssetting men mangler desverre skarpheten .

Takk for den hyggelige og konstruktive tilbakemeldingen, Terje !

Er helt enig med deg at skarpheten burde vært mer tilstede.

Det var den sene kveldssola som tok mitt fokus og andpusten som jeg var så burde jeg nok benyttet en raskere lukkertid.

ISO 640 og lukkertid på 1/1600 hadde nok vært bedre :)

Lenke til kommentar

Fine farger! Noget skarpere hadde gjort susen! :) Sikkert ikke helt enkelt å få det skarpt nok på såpass stor avstand, vil eg tru! ;)

Takk for det, Svein Magne !

Problemet for meg er at etter hjertetransplantasjonen så har jeg en hvilepuls på ca 85-90 og det skal lite til før den havner et stykke over 100. Dette gjør at jeg bør bruke en del kortere lukkertid enn det som tilsynelatende andre kan :)

Lenke til kommentar

Stolt og vakker fugl! Og, hehe... du kan ikke forbanne løvet, uten det så hadde ikke fuglen vært der ;) Nå vet du jo hvor han er, og du får sikkert en ny sjans og kan løpe opp dit;) Harmonisk bilde, med nydelige farger :)

Takk for det, J1 !

Det er vel heller det at jeg sto litt feil som jeg egentlig er noe oppgitt over slik at løvet kom noe i veien.

Sjanser for flere slike muligheter er jo store :)

Lenke til kommentar
Fine farger! Noget skarpere hadde gjort susen! :) Sikkert ikke helt enkelt å få det skarpt nok på såpass stor avstand, vil eg tru! ;)
Takk for det, Svein Magne !Problemet for meg er at etter hjertetransplantasjonen så har jeg en hvilepuls på ca 85-90 og det skal lite til før den havner et stykke over 100. Dette gjør at jeg bør bruke en del kortere lukkertid enn det som tilsynelatende andre kan :)

Akkurat det med høy hvilepuls kjenner jeg til. Min ligger på ca.90-92 (og det har den gjort så lenge jeg kan huske, men heldigvis uten hjerteproblemer)... Jeg gjør som skiskytterne, trekker pusten og holder den før jeg skyter... Litt slitsomt er det jo, men det funker... ;)

Lenke til kommentar
Takk for det, Svein Magne !Problemet for meg er at etter hjertetransplantasjonen så har jeg en hvilepuls på ca 85-90 og det skal lite til før den havner et stykke over 100. Dette gjør at jeg bør bruke en del kortere lukkertid enn det som tilsynelatende andre kan :)
Akkurat det med høy hvilepuls kjenner jeg til. Min ligger på ca.90-92 (og det har den gjort så lenge jeg kan huske, men heldigvis uten hjerteproblemer)... Jeg gjør som skiskytterne, trekker pusten og holder den før jeg skyter... Litt slitsomt er det jo, men det funker... ;)

Ja da vet du hvordan det er. Det som jeg har funnet ut er at jeg lykkes best når jeg etter noen kraftige inn- og utpust, tar bildet når jeg nesten har tømt lungene. :)

Lenke til kommentar

En fugl med flotte farger. Ikke mest gunstig fotovær, skarpt sollys med hare skykker. Er det tatt sydpå?

Hei og takk for det, fotopoulsen !

Bildet ble tatt klokken 8 på kvelden så lyset var ikke så hardt, men den lave kveldssola og di grenene nære fuglen skapte jo noen skygger som kanskje man gjerne skulle vært uten.

Bildet er tatt her hjemme i midt-Norge, nærmere bestemt i Nord-Trøndelag. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...