Gå til innhold

Kommentar: Med Android-brett som PC, del 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten le av dette eksperimentet.

Det er ikke noen vits i å prøve å erstatte laptopen med et nettbrett. Nettbrettet kan fungere som en "utvidelse" til PC-en, men ikke erstatte den.

Nettbrett kan brukes til å komme seg raskt på nettet. Sjekke siste nytt på FB raskt. Sjekke e-post raskt. Gjøre ting raskt.

Men for å skrive lengre artikler, er ikke nettbrett noe å satse på. Du har mindre skjerm, dårligere tastatur og dårligere office-løsning.

Nettbrett og laptop har forskjellige bruksområder. Ingen av dem kan erstatte den andre, i hvert fall ikke enda. Men de kan utfylle hverandre.

for noen så kan den ene erstatte den andre. Ikke alle bruker pc-en helt ut til det full epotensialet. En pc kan selvfølgelig gjøre mye mer enn et nettbrett, men ikke alle bruker alt det :)
Lenke til kommentar

Hvorfor teste Surface RT? Burde da være mye mer fornuftig å veldge Surface Pro som kommer på det norske markedet i neste uke. Greit, Surface Pro er teknisk sett ikke en Tablet, men heller en laptop med mullighet for keyboard. Dette går vel rett inn i amobil og ellers alle andre IT publikasjoners hat til Microsoft.

Lenke til kommentar

Hvorfor teste Surface RT? Burde da være mye mer fornuftig å veldge Surface Pro som kommer på det norske markedet i neste uke. Greit, Surface Pro er teknisk sett ikke en Tablet, men heller en laptop med mullighet for keyboard. Dette går vel rett inn i amobil og ellers alle andre IT publikasjoners hat til Microsoft.

I denne sammenheng ser jeg ikke helt hvorfor, nettopp av de årsaker du nevner, det er en fullblods PC. Selv har jeg en Lenovo Helix (om du kjøper denne er det bare å legge inn en liten softwaresnutt som bremser viftene med en gang), og det er en PC og sånn er det med den saken.

Skal man teste W8 Pro i denne sammenheng ville jeg si Atom variantene er mer naturlig. Brukes som nettbrett, og bedømmes som nettbrett, men også med mulighet til å gjøre enkle PC-oppgaver. (Selv om det vil være bedre om man gjør det med neste generasjon CPU som kommer til høsten eller senere:)

Ellers ville en test av RT i et produksjonsmiljø være interessant.

Lenke til kommentar

Jobb og tyngre oppgaver er alltid laptop eller pc mens nøye, film på reise og musikk er brettet best til, og det uansett om det er ipad, asus tranformer pad 300 eller galaxy note 10 du bruker. Jeg har prøvd de alle, og alle har sine fordeler og bakdeler.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...