pgdx Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 mshome.net | problemer med DNS-suffix Jeg har et hjemmenettverk, og der er det to av maskinene som det er diverse problemer med. Det ene er at DNS-suffixen ikke vil forsvinne. Jeg har forandret den der det skal forandres, men likevel får jeg opp følgende: Pinger zeppelin.mshome.net [192.168.0.1] med 32 byte data: Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128 Når jeg pinger den. C:>ipconfig Windows IP-konfigurasjon Ethernet-kort Hjemme: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Som dere ser står det ingen DNS-suffix i dens egen IPconfig. Det andre problemet er at jeg ikke får kommet inn på zeppelind$, for eksempel. Da får jeg opp dette problemet. Som dere ser, er jeg låst til gjestekontoen, selv om den er deaktivert på gjeldende PC, som dere sikkert har skjønt, heter Zeppelin. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Glemte å si hva jeg ville ha svar på, men dere skjønte det sikkert likevel. 1. Har noen peiling på hvor det med DNS-suffixen kan ligge? 2. Hvordan få fjernet det med påloggingen som gjest? Ps: Zeppelin kjører XP pro. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Prøver en bump. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Nr 2. tror jeg ikke er noen enkel løsning på, siden d$ ikke er en vanlig share - men en automatisk share uten hensikten at du skal kunne browse filene på vanlig måte. Del d: en gang til med et annet navn. F.eks hd$ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Del d: en gang til med et annet navn. F.eks hd$Men det løser ikke problemene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå