Gå til innhold

Quakecry vil bli fit


Anbefalte innlegg

Har tenkt en del og funnet ut at jeg kanskje burde begynne med styrketrening. I hovedsak fordi jeg vil få økt styrke, og armer og overkropp som ser greie ut. Men hvor bør jeg starte og med hva? Har sett litt på denne: http://newbie-fitness.blogspot.no/2007/01/stripped-5x5.html?m=1 og den virket som en grei plass å starte. Jeg har skjønt at jeg burde samtidig også få lagt på meg, ønsker også forslag her. Litt info:

177 høy

Rundt 60 kilo

På sesjon del 2 presset jeg 100 og noe kilo? med armene

Mens kun rundt 90 med føttene.

 

Så jeg er jo helt klart en nybegynner som det synger etter. Håper på noe hjelp også kanskje jeg også kan få bedre kropp! Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Gratulerer med motivasjon til å ta tak i deg selv og starte styrketrening. Det første jeg vil gjøre er å anbefale en flott artikkel på fitnessbloggen: http://fitnessblogge...or-nybegynnere/

 

Jeg har kikket litt på treningsprogrammet du linket til og det er nok ikke helt optimalt for en nybegynner. Det beste er å starte med et fullkroppsprogram, dvs at du trener hele kroppen hver gang du drar på trening. I starten merker man god progresjon om man holder tritt med treningen, og du kan tenke på det slik; hver gang du IKKE trener en muskel kan den heller ikke vokse.

 

Jeg anbefaler å kjøre hardt på 3 helkropps styrkedager i uken med programmet "Starting Strength" som du finner i linken jeg la ved. Her er det fokus på baseøvelser som Markløft (Alfa Omega), Knebøy og Benkpress. Disse øvelsene kan virke vanskelige i starten, men bruk litt tid på å se på noen videoer på youtube, og forhåpentligvis få hjelp av en trener på gymmen til å mestre teknikken.