Gå til innhold

Quakecry vil bli fit


Anbefalte innlegg

Har tenkt en del og funnet ut at jeg kanskje burde begynne med styrketrening. I hovedsak fordi jeg vil få økt styrke, og armer og overkropp som ser greie ut. Men hvor bør jeg starte og med hva? Har sett litt på denne: http://newbie-fitness.blogspot.no/2007/01/stripped-5x5.html?m=1 og den virket som en grei plass å starte. Jeg har skjønt at jeg burde samtidig også få lagt på meg, ønsker også forslag her. Litt info:

177 høy

Rundt 60 kilo

På sesjon del 2 presset jeg 100 og noe kilo? med armene

Mens kun rundt 90 med føttene.

 

Så jeg er jo helt klart en nybegynner som det synger etter. Håper på noe hjelp også kanskje jeg også kan få bedre kropp! Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Gratulerer med motivasjon til å ta tak i deg selv og starte styrketrening. Det første jeg vil gjøre er å anbefale en flott artikkel på fitnessbloggen: http://fitnessblogge...or-nybegynnere/

 

Jeg har kikket litt på treningsprogrammet du linket til og det er nok ikke helt optimalt for en nybegynner. Det beste er å starte med et fullkroppsprogram, dvs at du trener hele kroppen hver gang du drar på trening. I starten merker man god progresjon om man holder tritt med treningen, og du kan tenke på det slik; hver gang du IKKE trener en muskel kan den heller ikke vokse.

 

Jeg anbefaler å kjøre hardt på 3 helkropps styrkedager i uken med programmet "Starting Strength" som du finner i linken jeg la ved. Her er det fokus på baseøvelser som Markløft (Alfa Omega), Knebøy og Benkpress. Disse øvelsene kan virke vanskelige i starten, men bruk litt tid på å se på noen videoer på youtube, og forhåpentligvis få hjelp av en trener på gymmen til å mestre teknikken.

 

Jeg ser at du er en relativt tynn fyr, husk at halve jobben gjøres på kjøkkenet. Det er veldig viktig å få i deg nok proteiner og næringsstoffer, som det også står et kapittel om på linken jeg la ved. Jeg ville nok kanskje anbefalt å se på hva du spiser i forhold til spesielt protein (kroppens muskelbyggestein) og eventuelt supplere med proteinpulver.

 

Holder du deg til dette programmet i 3-4 måneder (som jeg selv nettopp har gjort) vil du garantert se stor forskjell på kroppen din, og være klar for mer avanserte treningsprogram. Lykke til! :)

Endret av Jext
Lenke til kommentar

På sesjon del 2 presset jeg 100 og noe kilo? med armene

Mens kun rundt 90 med føttene.

 

Dette hørtes EKSTREMT usannsynlig ut, med mindre du la sammen kiloene fra hver enkelt rep.

 

Hva treningsprogrammet du linka angår, er det en hel grei start for en nybegynner. Du bør passe på å bli instruert i hvordan samtlige øvelser utføres så du slipper skader.

 

Kunnskap kommer du langt med, så å sette seg ned og lese treningsartikler og se på proffe bodybuildere sine treningsvideoer kommer du veldig langt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...