eUnaas Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Er det noen mulighet i Windwos for å sette maks grense for bruk av prosessorkraft pr program? Jeg sliter blant annet med at prosessoren blir varm og pcen krasjer når jeg rendrer video. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Tror ikke det, men du kan sette "affinity" for hver enkelt prosess, som betyr at du kan velge hvilke kjerner prosessen får lov til å bruke. Hvis du har en firekjerner, betyr det at du f.eks. kan sette prosessen til å bruke 2 av kjernene, som igjen betyr at prosessen vil bruke maksimalt ca. 50% cpu-kraft. Dette må imidlertid settes manuelt i "task manager" hver gang du starter prosessen (programmet). Jeg vil heller sterkt anbefale deg å finne ut hvorfor prosessoren blir så varm. Er den overklokket for mye? Fungerer cpu-kjøleren og andre vifter i PCen som de skal? Er det lenge siden du har rengjort PC'en? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Gjør det på en annen måte. Tilpass power profile - plan - advanced - for Processor Power Management : Plugged in: max 80% (eller liknende) og Plugged -in :Min til f.eks 10% Så setter du "System Cooling policy" til : Plugged -in Passive. Da vil max cpu belastning uansett program ikke overstige 80% og hvis den blir for varm vil den (passive) senke cpu speed til temperatur blir akseptabel igjen . Edit: Dette er å mene som en kortsiktig løsning for å kunne gjøre de jobbene du trenger uten at systemet krasjer. Som nevnt over må du finne ut hvorfor det skjer , om kjøling av cpu og/eller kabinett utlufting er i orden. Endret 21. mai 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå