Lurifaksen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har en WD som er er tullete. Det kan først nevnes at den harddisken fikk jeg som erstatning av erstatningen til den første ødelagte harddisken jeg kjøpte av Komplett :o De to andre var delvis "DOA" (disk slo seg av relativt ofte helt fra jeg fikk de). Denne fungerte immidlertid greit en ukes tid. Så begynte maskinen å henge seg i korte perioder (ca 10 sekunder), og noen ganger fryse helt (til og med musepekeren). En titt i event viewer avslørte at disken var årsaken (flere hundre Error meldinger med "harddrive0 timed out etc."). Jeg bestilte ny disk for å ta backup av den, fordi jeg skulle returnere den. Men mens jeg ventet på den nye backup disken, begynte disken plutselig å fungere normalt igjen - bortsett fra at den har unormal lyd. Det er ganske høyfrekvenslyd - med høyere volum enn normalt, noe som går an å leve med - men den høyfrekvenslyden varierer, noe som er utrolig irriterende og slitsomt å høre på. Hører den litt, så blir det høyere, lavere, høyere osv. Den holder liksom ikke lik lyd hele tiden! Denne disken har jeg ikke brukt den siste måneden, fordi jeg egentlig skulle returnere den, men ble i tvil siden den egentlig funket. Men nå i dag puttet jeg den inn i XBOX'en, og skjønte at det var ikke mulig å holde ut med den relativt høye Western digital lyden, kombinert med unormal og varierende høyfrekvenslyd. Spørsmålet er: Vil jeg få ny disk? Disken fungerer jo tross alt (tror jeg i hvertfall...), problemet er vel at jeg ikke takler lyden, og føler meg liksom ikke helt trygg på en harddisk som har feilet før. Har ikke lyst å returnere den, og ende med å betale både porto og gebyrer. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er variasjonen konstant (opp og ned hele tiden) eller "skifter" den etter lengre tid. Det er jo vanlig med konstant høyfrekvent susing på wd disker. Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hadde selv en 40 GB WD disk som begynte med høyfrekvent lyd etter ca. 1 år. Butikken jeg kjøpte den sjekket med leverandør og jeg fikk ny disk uten problemer. Hadde jeg ikke fått ny disk så hadde den gått i søpla selv om disken virket ellers. Har på pc'n 24/7 i stua så var helt forferdelig å høre på i lengen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Er variasjonen konstant (opp og ned hele tiden) eller "skifter" den etter lengre tid. Det er jo vanlig med konstant høyfrekvent susing på wd disker. Konstant. Samme "lyden" varer ikke i mer enn 5 sekunder om gangen. Begynner nesten å lure på om det er meningen at det skal skje med WD disker. Har en annen 80GB disk som har litt lik tendens, men volumet er mye lavere. En ting er uansett sikkert. Aldri mer Western Digital, etter at jeg gikk til anskaffelse av en Seagate (i tillegg til det faktum at jeg har fått 3 defekte/ikke 100% disker på rad). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå