mackanz Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Nå blir det straks test av 4-6 ssd i raid -0 på asrock ex4. Spennende å se båndbredden Glädjer mig till att se om du klarar att saturera bussen med det. Sitter fortfarande med 1 gen Intel i raid 0 som såvitt saturerade sata2 när de var nyinstallerade. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Er det noen som vet når Intel vil lansere i3 versjonene av Haswell? Planlegger å bygge en ny htpc, og ser for meg at en strømgjerrig i3 vil være midt i blinken til dette formålet. Lurer også om noen vet om de vil lansere en i3 versjon med GT3 gpu'en? takker for svar. Ihttp://www.prisjakt.no/product.php?p=1963868 Tror den passar fint som htpc kandidat, även med GT2 i3 kommer troligtvis inte med GT3 till desktop. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Kun R-versjonene (i5-4570R, i5-4670R, i7-4770R) sitter med GT3e / Iris Pro 5200, men GT2 / HD 4600 bør holde til vanlig HTPC-bruk. Foreløpig er det ikke lansert i3 med GT3. Uansett, så kommer R-versjonene kun med BGA-sokkel, dvs. ferdig fastloddet på hovedkort. Endret 5. juni 2013 av Carl Sagan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Vel, dette er en latterlig varm CPU. Lokket MÅ faktisk av snarest! 4.6 ghz @ litt over 1.2 volt = 80+ grader med EK vannkjøling kun på cpu. Idle temp er 33-38 grader. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Uten varmespreder? Da er det bare å grue seg til broadwell 14nm (thermal density) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Fikk g5 sniper istedet for g5m sniper fra komplett... Huff. Blir noen dager ekstra venting nå. Nytt g5m sniper er bestilt fra netonnet, noen som vet hvordan de bruker å være på leveringstid? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 For dere som vurderer å ta av lokket for å legge på kjølepastaen skikkelig: http://www.overclock.net/t/1397672/deliding-a-4770k-haswell-improving-temperatures-and-maximizing-overclockablity/0_30 18.2C delta ved å fjerne lokket er ganske mye... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 En annen måte å fjerne lokket på: http://www.overclock.net/t/1376206/how-to-delid-your-ivy-bridge-cpu-with-out-a-razor-blade/0_30 De som gjør dette bryr seg nok mer om overklokking enn den jevne personen Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 For dere som vurderer å ta av lokket for å legge på kjølepastaen skikkelig: http://www.overclock...lockablity/0_30 18.2C delta ved å fjerne lokket er ganske mye... Ja, ganske ekstremt. Men kom over denne Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, ganske ekstremt. Men kom over denne Jepp, det er rett og slett dårlig design fra Intels side, en må nesten spørre seg om det ikke er med vilje... Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Hva bruker man for å få det sammen igjen da? Spesial lim? VELDIG lyst til å prøve... Endret 6. juni 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hva bruker man for å få det sammen igjen da? Spesial lim? VELDIG lyst til å prøve... Hvorfor vil du ha det sammen igjen? Det fjerner jo hele poenget. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hvorfor vil du ha det sammen igjen? Det fjerner jo hele poenget. Vanligvis legger man på en dott med termisk pasta og legger på lokket igjen for å beskytte CPUen. Lim brukes nok derimot ikke. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Vanligvis legger man på en dott med termisk pasta og legger på lokket igjen for å beskytte CPUen. Lim brukes nok derimot ikke. Linken din viste jo til at det var avstand som var problemet, ikke den termiske pastaen. Så vil ikke det å bruke lokket fjerne all hensikt? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Du vil jo klemme varmeskjoldet mot selve brikken, når du legger det hele nedi cpu socketen og klemmer til.. Slik jeg forsto det iaf. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Linken din viste jo til at det var avstand som var problemet, ikke den termiske pastaen. Så vil ikke det å bruke lokket fjerne all hensikt? Det var Blinc som kom med den linken Avstandsproblemet oppstår som følge av at limet legger til avstand, en millimeter er mer enn nok her. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det var Blinc som kom med den linken Avstandsproblemet oppstår som følge av at limet legger til avstand, en millimeter er mer enn nok her. Ikke lett å få med seg alt når man leser i lunchen Dog, hadde jeg først tatt meg bryet av å fjerne lokket, så hadde jeg satt kjølinga rett på chippen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ikke lett å få med seg alt når man leser i lunchen Dog, hadde jeg først tatt meg bryet av å fjerne lokket, så hadde jeg satt kjølinga rett på chippen. Det er derfor det finnes EK feste til Vannblokk for å feste direkte på chip Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det er derfor det finnes EK feste til Vannblokk for å feste direkte på chip Synd/bra det ikke går med sandy-e. Kunne ha blitt dyrt haha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå