Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cpu Uncore ratio

Kan fint kjøre Cinebench med min 4670k ved 4.6Ghz og 1.26v, men må opp på 1.34v for å være stabil. Uncore har jeg ikke tatt så veldig nøye egentlig, stort sett ligget på 34 eller 38.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for at det blir en 4770 på meg. Skal bli et merkbart steg opp fra den gamle q9550-en, og lga775.

Siden jeg vil ha muligheten for vt-d, så blir jeg nødt til å nøye meg uten k-utgaven - og blir sikkert nødt til å velge hovedkort med omhu.

Jeg sitter selv med en Ic2 Q9550 (oc'd til 3.4Ghz) som jeg skjønner begynner å bli plagsomt akterutseilt. Dog, den er stabil som grunnfjellet selv, enda.

Hva endte du opp med?

Mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar

1.5V 1333mhz vs 1.65V 2400mhz gir radikalt forskjellig strømforbruk / varme, med minimal forskjell i reel ytelse. 5-10W mot 25-50W eller noe sånt. Nok til at det blir litt mindre varmt i et kabinett nesten fritt for luftbevegelse. Burde vel egentlig hatt lavvoltsminne.

Om alt var helt stabilt så hadde jeg sikkert forsøkt å dra minnet litt opp i hastighet, men gevinsten er minimal, og da kan jeg like gjerne la det kjøre på en helt grei lav hastighet.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake ser jeg at jeg må opp i nesten 1,4V for å få min 4790K stabil på 4,5Ghz i Prime95 men temperaturene går langt over 80 grader.

Til sammenligning klarte 4770K min 4,5Ghz på 1.22V og lå på 60-65 grader under Prime95.

Et skritt frem og 2 skritt tilbake :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake ser jeg at jeg må opp i nesten 1,4V for å få min 4790K stabil på 4,5Ghz i Prime95 men temperaturene går langt over 80 grader.

Til sammenligning klarte 4770K min 4,5Ghz på 1.22V og lå på 60-65 grader under Prime95.

Et skritt frem og 2 skritt tilbake :)

Får min 4790k stabilt på 4.9ghz ved å kun tukle med vcore og multiplier. 1.350v ligger den på. Men blir veldig varm her også. Rundt 78- 80 grader. Dog har jeg ikke den råeste kjøleløsningen med en H55.

Tør heller ikke gå så mye mer opp på volten, er vel ikke så sundt for krabaten :-) Må ellers legge til at jeg ikke er noen ekspert på dette her, kun lest meg opp på nett og i manualen de siste dagene. Hovedkortet er et asus z97pro for de som måtte lure på det.

Jeg la merke til en ting når jeg brukte cpu-z med disse innstillingene. Brått hoppet den opp i 5080mhz selv om jeg kun hadde klokket til 4900. Hva kommer det av egentlig? Speedstep/turbo eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...