Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

På jobb foreløpig, skal bruke den i utstilling en stund :) Men kjipt om CPU'en er dårlig. Sliter med å få den stabil på 5 Ghz. Synes temps blir høye, så mulig mounten er dårlig. 30 grader på 100% load, 1.55vcore 2.15vcache 1.7vpll. OC Formula hk. Får trikse litt mer i morgen, snart skal jeg hjem for å sette opp Classy SLI :)

Lenke til kommentar

GA-X79-UD7 - F12b :thumbup:

http://www.mediafire.com/download/8isy4ecxfg6s9bh/X79UD7.12b.zip

GA-X79-UD7 Bios F12b mod

http://www.mediafire.com/download/gpy5h43o32pp36g/x79ud7_mod_12b.zip

Modified with :

Intel Legacy RAID for SATA 11.6.0.1702 to 12.7.0.1936
Intel UEFI SataDriver 11.6.0.1702 to 12.7.0.1936
Intel RSTe RAID SataDriver 3.5.0.1005 to 3.8.0.1009
Intel RSTe EFI SataDriver 3.7.0.1049
Marvell 88SE91xx 1.0.1.0025
Intel Boot Agent GE 1.3.95 to 1.5.40
Intel (06D5) CPU Microcode 512 to 513
Intel (06D6) CPU Microcode 616 to 619
Intel (06D7) CPU Microcode 710
Intel (06E2) CPU Microcode 20C to 20D
Intel (06E0) CPU Microcode 008 added
Intel (06E3) CPU Microcode 308 added
Intel (06E4) IvyE CPU Microcode 416
ME firmware 8.1.40.1416 to 8.1.50.1456
Modified splash logo

Derfor elsker jeg Gigabyte :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har nyeste bios, nyeste cpu-z og i aida64 viser den max 1.16v. Hadde ikke dette problemet før med 4770k og Asus Maximus vi hero. Nå har jeg 4670k og samme hovedkort men C2 versjonen. Alt på auto i bios og da selvfølgelig uten OC, Kun satt x.m.p på minnebrikkene. Regner med det er cpu-z som er ute å kjøre siden hwinfo også er langt unna 1.7v. Bios, aida64 og hwinfo viser omtrentlig det samme

Lenke til kommentar

Noen som har testa Coollaboratory Liquid Ultra her? :)

Delidda min 3770K og prøvde først med Gelid Extreme under IHS og på selve CPU kjernen, idag bytta jeg den ut med Coollaboratory Liquid Ultra da sank temperaturen med enda 15 grader :D Vurderer å ha det på toppen av IHS og men vet ikke om jeg tar sjansen siden jeg har en H80i kjøler, har hørt at det er vanvittig vanskelig å få det av igjen fra kjøleren. :p

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

IHS vil trolig følge med kjøleren når du tar den av, men det gjør det ganske enkelt å få den av. Kobber belegget vil få litt misfarging av Liquid Ultra, men har trolig ikke noe å si på ytelse med andre kjølepasta senere. En lett pussing med fint sandpapir vil fjerne alle spor av Liquid Ultra.

Lenke til kommentar

Noen som har testa Coollaboratory Liquid Ultra her? :)

Delidda min 3770K og prøvde først med Gelid Extreme under IHS og på selve CPU kjernen, idag bytta jeg den ut med Coollaboratory Liquid Ultra da sank temperaturen med enda 15 grader :D Vurderer å ha det på toppen av IHS og men vet ikke om jeg tar sjansen siden jeg har en H80i kjøler, har hørt at det er vanvittig vanskelig å få det av igjen fra kjøleren. :p

Høres ut som det var en dårlig mount første gangen. Det vil ikke skille 15 grader ved å bytte termisk pasta.

Lenke til kommentar

Faktisk ikke, prøvde 3 ganger med Gelid Extreme :) Dette var under IHS, pcen har stått på prime95 i 30min nå, er 15 grader kaldere.

Har lest på andre forumer at folk har opplevd det samme.

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Er du dum eller? Får å si det rett ut så driter jeg langt i hva du tror. Finn deg noen andre å krangle med.

I alle dager å sinte vi var idag da.

Men når du bytter fra gelid extreme til noe annet og får 15c kaldere kjerner så må det være lov å stille spørsmålstegn, da det er helt hinsides mye bedre.

Som du kan se ved å lese http://www.hardware.no/artikler/termisk-pasta/116782/3 så skiller det 2.5c mellom den dårligste og beste termiske pastaen, og gelid extreme er faktisk på topp.

Hvis du leser http://www.hardware.no/artikler/termisk-pasta-fra-kjokkenet/79544/2 så ser du at det ikke engang er 15c forskjell på artic silver og null termisk pasta i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nei er ikke sint, har bare på følelsen av at folk skal angripe hverandre her inne i det siste :p
Er klar over det du skriver, men av en eller annen grunn så hjalp det ihvertfall noe vanvittig på selve kjernen og under IHS på min maskin. Virker for meg som den flytende metal pastaen funker mye bedre. Har min tvil på at det hjelper noe særlig under kjøleren, kansje 2-3 grader. Har å lest av Gelid Extreme er bra, men Liquid Ultra har kommet bedre ut i mange tester jeg har lest, spesielt ved veldige høye temps :p

Ser de har brukt denne pastaen her åsså

http://www.hardware.no/artikler/guide-fjerning-av-varmespreder-pa-haswell/137442/3

De har jo gjort en del mere en meg da men :)

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...