Gå til innhold

Og bli full

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er da en gutt på snart 17år. Drikker skjeldent. Den ene dagen skulle jeg da bli full. Drakk ca 2 cidere 4,7vol. Og 1 liter cider med 4,7. Og i tilleg en halv whisky flaske på 40%vol. Likevel følte jeg meg beruset men ikke full. Jeg kunne tenke og gjøre riktig valg. Hvor mye trengs det for og bli full?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tror virkelig det finnes en fasit på dette?

Vennen min drakk kanskje litte gran mere. Det er ikke snakn om mye. Han gjorde masse rart og ville kødde. Han veier til og med mere enn meg og greier.

Det kalles fjortisfull. Det vil si at man leker dritings uten å være det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Neinei, selvfølgelig ikke :D.synes det var bare veldig rart at jeg ikke merket så mye etter det der og jeg drikker nesten aldri. Vel tok jo en smirnof istad for fun :D

Så han køddet ?. Han drev og sa han ikke var full men så på han at han var det siden han glemte en del av natten....

Lenke til kommentar

Hei, jeg er da en gutt på snart 17år. Drikker skjeldent. Den ene dagen skulle jeg da bli full. Drakk ca 2 cidere 4,7vol. Og 1 liter cider med 4,7. Og i tilleg en halv whisky flaske på 40%vol. Likevel følte jeg meg beruset men ikke full. Jeg kunne tenke og gjøre riktig valg. Hvor mye trengs det for og bli full?.

Det trengs blant anna emna til å kunna praktisera og/å-regelen. Dette gjeld sjølvsagt ikkje om dysleksi kan dokumenterast. Om du fell utanom dette, så er du for ung til å drikka alkohol.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Neinei, selvfølgelig ikke :D.synes det var bare veldig rart at jeg ikke merket så mye etter det der og jeg drikker nesten aldri. Vel tok jo en smirnof istad for fun :D

Så han køddet ?. Han drev og sa han ikke var full men så på han at han var det siden han glemte en del av natten....

Om han drakk litt mer enn det du beskriver i første innlegget ditt, så ja.

En annen ting jeg lurer på er din definisjon på å være full.

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt på tidsrommet du konsumerer alt sammen. Men i din situasjon tror jeg du ville vært i gulvet etter en halv flaske whiskey og 4 halvlitere. Btw, kunne du ikke like gjerne skrevet 2 L cider med en gang?

Lenke til kommentar

Kanskje han hadde spist mye eller er en svær kar, mange ting som kan påvirke ting. Kan selv drikke langt mer enn det og fortsatt være oppegående.

Selvsagt, men stort mer enn det kan påvirke selv den største kunden hos proteinfabrikken. Promillekalkulatoren min viser 2.8 promille etter 4 halvlitere og en halv flaske 40% etter 3 timer. Du vil ihvertfall ikke besitte noen særlig god dømmekraft resten av kvelden.

Lenke til kommentar

Selvsagt, men stort mer enn det kan påvirke selv den største kunden hos proteinfabrikken. Promillekalkulatoren min viser 2.8 promille etter 4 halvlitere og en halv flaske 40% etter 3 timer. Du vil ihvertfall ikke besitte noen særlig god dømmekraft resten av kvelden.

Når jeg sier oppegående tenker jeg ofte på dømmekraft. Jeg har vært i noen situasjoner hvor jeg kanskje har skylt litt på fylla men jeg vet med meg selv at jeg mentalt har tillat det underbevisst. Og idag er jeg mye, mye mer mentalt bevist over mine valg og de er tilnærmet uendret av fyll.

Lenke til kommentar

Mye spiller inn. Spiste du mye? Hvilket humør var du? Jeg har flere ganger drukket mye, men knapt følt meg beruset - gjerne på grunn av blant annet humør og hvilke forventninger man har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer også an på hvor mye du har drukket tidligere. I fjor sommer ble det ganske mye festing, og en kveld drakk jeg 3L øl og 1L 40% vodka på 12 timer før jeg ble full. Tok det rolig et par mnd. etter den festen kan man si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...