Gå til innhold

MIDI keyboard hellt enkelt

recer75

Anbefalte innlegg

Hei jeg er lit av en amatør på keyboard og tenkt jeg skulle kjøpe meg et Midi keyboard eller et Midi controller. Billigst mulig hadde vært flott.

Jeg klarer ikke å finne et som har bakgrunns belysning.

Dette letter jeg etter

Bør ha en på/av knapp

Bakgrunns belysning. på tastene (bekklager jeg har ikke aning hva disse egentlig hetter)

Er ikke sikker på antall taster: (forslag vil være verdsatt ) :)

Det er egentlig alt jeg trenger.

Jeg bruker Syntesia no men jeg har lit problemer med at jeg må se opp hele tiden får å se hva som skjer på skjermen.

Har allerede noe som ligner på dette som jeg kobler i lag med pc-en med en usb-MIDI kabel: http://www.piano.ma/...mg/i0002973.jpg

Fikk den av min bestemor siden hunn hadde sluttet å bruke det.

Jeg må bare unnskylde meg vis jeg ikke bruker noen fag uttrykt eller riktige benevnelser men jeg er veldig ny på dette og trenger bare noe å starte med.

Endret av recer75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakgrunnsbelysning på tastene kan bli vanskelig hvis du mener noe tilsvarende dette: http://us.123rf.com/...it-keyboard.jpg Aldri hørt om noe Midi-keyboard med noe sånt.

Keyboards kommer vanligvis med 25, 49, 61 eller 88 (som i et piano) taster. Bildet viser ett med 61, så du får vurdere ut i fra hvor fornøyd du er med det keyboardet - tar det for stor plass, skulle du gjerne hatt flere taster, osv.

De eneste skikkelig solide og gode keyboardene jeg har erfaring med er M-Audio Axiom-keyboardene, så jeg kan anbefale disse. Jeg bruker selv Axiom 61.

Jeg trenger ikke et veldig stort et. Jeg tenkt et som tastene lyste når MIDI filla spilte den tasten. Jeg har sett det før men vet ikke hva disse hetter. Syntesia har også i instilingene støtte for dette.

Noe lignende som dette

Den eneste grunnen til at jeg vil ha et nyt et er bakrunsbelysning. Vis det ikke har det så er jeg storfornøyd med det jeg allerede har.

Hmm kanskje det allerede er innebygd i mitt. Dette må undersøkes.

Endret av recer75
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...