Gå til innhold

Overklokking av en 1000mhz p3 fra dell


crownjewel

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en P3 1000mhz som jeg har kjøpte for et par år siden hos Dell. Dynes den begynner å gå litt treigt, så før jeg invisterer i en ny maskin tenkte jeg at jeg skulle prøve og klokke den litt. Men dette viste seg å være litt vanskelig, BIOS har jo ingen instillinger! Derfor tenkte jeg at jeg skulle twake bios til en nyere version, men til ingen nytte.... Hva kan jeg gjøre? finnes det alternative bioser jeg kan bruke? Eller er hovedkortet for dårlig. Hadde satt pris på noen gode råd fra litt mer erfarne folk. Kan jo legge ved hovedkortmerket, hvis dette skulle være til nytte;

Intel Easton D815EEA

 

Kunne også tenkt meg å vite hva slags potensiale denne prossessorn har da 1000mhz var det siste i p3 serien så vidt jeg vet... På forhånd takk.

 

Mvh. Kristian S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke vanlig å lykkes i å overklokke Dell.

 

Eneste muligheten må være at du ikke har Dell-HK men Intel, - da Dell-HK ikke duger. Imidlertid tviler jeg på at Intel-HK'et duger noe bedre til overklokking.

 

dell sine hk, uansett intel eller ei er umulig å klokke med det bios som ligger inne. Går ikke ann på trikse å mikse der, er ganske custom made.... :x

 

ergo, skal man overklokke ikke kjøp dell eller noen annen ferdig pc... :D

Lenke til kommentar

Hei

Dell har "egne" HK, de er sin egen HK produsent så HK'ene deres er ikke i ATX format.

De har også overklokkings sperre, så man kan ikke overklokke dell CPU'er, ikke de nye heller.

Men du kan "overklokke" den med en modde ting som du kan kjøpe an eller annen plass. Husker ikke hvor men søk på Google.

Moddinga er ganske omfattende du må lodde o.l. og det eneste den gjør er å øke volten så da må kjøleren din igjen være god, og boxed dell CPU'er duger ikke der, da må den også skiftes ut så det hele kan bli en dyr og mislykkedes affære. Anbefaler deg heller til og kjøpe ny data.

 

mvh

André.

 

Dell rulte, i ca 5 år! nå ruler Data André m/hjelp fra diverse produsenter som ASUS!!! WOOHOooO!! :woot:

Lenke til kommentar

:oops: husk at pentium 3 har låst multiplikator og det finnes ingen måter å låse den opp på. Derfor er FSB-klokking eneste mulighet. Men dette blir nok problematisk siden CPUen allerede kjører med 133 FSB. Skal du klokke P3 er det best med en 100 mhz FSB CPU på et hk som støtter 133 mhz FSB. P3 hk som støtter over 133 mhz FSB har jeg aldri sett eller hørt om,så dette blir nok ingen skikkelig overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...