chri-ot Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Heisann Jeg har da kommet opp i Markedsføring og ledelse 2. Det er fortsatt noen dager igjen til vi får forberedelse, men tenkte vi kunne samle oss i en tråd for alle som har kommet opp. Jeg lager en tilsvarende tråd for Historie og Filosofi 2. Endret 22. mai 2013 av chri-ot Lenke til kommentar
Jellumen Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Har kommet opp selv, så hadde vært bra med litt samarbeid og samsvaring med dere andre som har fått samme oppgave veldig bra! Lenke til kommentar
stekare ææææ Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) bra Endret 24. mai 2013 av stekare ææææ Lenke til kommentar
#hasjtag Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Noen som har innspill? Hadde gjennomgang med faglærer etter at vi fikk forberedelsesheftet. Han nevnte følgende punker som viktige for eksamen: - vekststrategier (ekspansjonsmatrisen, målgrupper) s. 31 "Markedsføring og ledelse 2 - cappelen - markedsmix/5 p'er - swot analyse - interne arbeidsbetingelser - eksterne arbeidsbetingelser (f.eks marked, klima, trender) Lenke til kommentar
tonjest1 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Forberedelsen understreker markedet og fokus på det. Det er viktig å sette seg inn i hvordan markedet for turister i Norge fungerer - her kommer vel også pris inn selv om det ikke er nevnt i oppgaven. Det er litt vanskelig å diskutere turisme i Norge uten å nevne noe om at vi ligger langt over pris iforhold til Øst-Europa for eksempel. VG har lagt ut en artikkel om turismen i Norge som læreren vår trakk ut som svært relevant. I denne oppgaven tror jeg det vil bli nyttig å tenke nyskapende - være litt kreativ å bruke ting som er typisk norsk i markedsføringen men på en ny måte. Man må tenke litt utenfor boksen. I tillegg er det viktig å tenke etisk og bærekraftig. Kortreist mat, å bruke det lokale på en god måte. Nasjonalromantikken er også et godt virkemiddel å trekke inn spesielt når det kommer til kommunikasjon. 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg skulle ønske vi fikk en firma vi kunne jobbet ut i fra uansett så skal jeg sette meg ned å jobbe nå. Jeg tenkte å se på caset om DNT ung, Naturopplevningar AS og Hurtigruta som er oppgaver jeg har jobba med tidligere. Deretter får jeg se hvor det leder meg. @#hasjtag hadde mange bra ting å ta utganspunkt i. Læreren vår var for opptatt av å snakke om hvor godt han liker å sitte i regnet med fire laks ved sin side.. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Er en annen tråd for de som ønsker mer diskusjon/inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1515592 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå