Netj Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg studeret Telecommunication, og jeg finner at det er veldig veldig veldig vanskelig å finne en jobb her i Norge! Det er så mange jobber for olje og gas og data,,,det er mer jobber om telecom i Sverige og Finland, men ikke her i Norge Er noen også studere Telecommunication her på fomuret? Hva tror du om jobber her i Norge? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg er lærling i telekommunikasjonsmontørfaget (wow, langt ord!) og jobber for tiden med sikkerhet (inbr.alarm, adg.kontroll, ITV, varesikring), da faget er så bredt er det mange som jobber i f.eks. Relacom eller Eltel for Telenor osv, de jobber da med fiber-, tele- og nettverkskabler for det meste. Innenfor faget er det også folk som driver kun med kabel-tv. Det er veldig bredt. Endret 20. mai 2013 av TMB Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Du er kinesisk, Jin? Jeg vet at Huawei, som holder til i Nydalen, har veldig mange asiatiske (trolig kinesiske?) ansatte. Kanskje du kan bruke din nasjonalitet til en stor fordel, og høre med de? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg bare vet om 3GPP, 3G,WCDMA, og jeg kan ikke program desverre. Huawei og Telenor er god utvalger, men telecom trives ikke for tiden, og de ønsker ikke mer ansatte nå. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Huawei har også blant annet IP- og WDM-produkter. Ikke kun mobilteknologi. Uansett, lykke til. Anbefaler deg å se etter stillinger på nettsiden http://finn.no, om du ikke alt ser der. F.eks: https://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=&JOB_CATEGORY%2FCATEGORY=5409&sort=1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Takk! Jeg ser på finn.no av og til, men de fleste krever god norsk kunnskap. Norsken min er lange borte fra 'god' Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Mulig jeg misforsto litt, er det typ kundeservice du er ute etter TS? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Nei, jeg kan ikke arbeid som 'kundeservice', fordi det krever godt muntlig norsk. Jeg er ingeniør, jeg arbeider som R&D (Research&Development Department) Jeg arbeidet som test ingeniør og system støtte ingeniør i telecom før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå