cupcakee Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Når mener dere det er greit å drikke(alder), og når var første gang du drakk? del gjerne historier, alltid morsomt å høre haha. Jeg var selv 15 år, for ung? Endret 20. mai 2013 av cupcakee Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er greit å drikke når loven tilsier det. Dvs. opptil 22% fra du er 18 år, og over 22% etter du fyller 20 år. Selv drakk jeg for første gang når jeg var 17 år. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jeg drakk når jeg var 17.... jeg satte en bøtte på hodet, og kronet meg selv til kong bøtte.... Husker egnetlig alt av den kvelden, så jeg skjønner ikke hvorfor folk glemmer ting som de sier... haha, jaja, jeg ble en konge, så det var en velykket kveld... Vi burde bare flytte grensen til 30 år.... løser sikkert mange problemer Endret 20. mai 2013 av speedskater Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Får du for mye i deg eller noe du ikke tåler så har langtidshukommelsen lett for å koble ut og du får et såkalt blackout hvor du aldri kan vite hva du har foretatt deg kvelden før, med mindre du leser om det i avisa. Har du aldri drukket før så for all del drikk med måte og ikke la deg presse, og heller ikke lat som du er tøffere enn det du er. På den første festen jeg var på som 17 åring så var det èn som mistet helt kontrollen og bokstavelig talt dreit seg ut og måtte bli hentet av moren. Kan ikke tenke meg det er morsomt for noen :-) Har dratt det litt for langt selv noen ganger, og husker foreksempel nada av russedåpen i '07 etter litt for mange øl under vorspielet og en sulten mage. Måtte selv hentes tidlig på kvelden av mor. Så, alltid spis godt før du begir deg ut på fest og begrens alkohol-inntaket til det du er kapabel til.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Prøvde meg forsiktig frem når jeg var 15. Første skikkelige fyllekule hadde jeg som sekstenåring. Det var den klassiske drikke til man spyr, å bli hentet av mamma. Hadde vært full kanskje 10 ganger før jeg fylte 18. Det var ikke før jeg var 19-20 jeg begynnte å feste hver helg. Men den tiden er nå for lengst forbi. Jeg har ganske liberale foreldre, og de kjøpte øl til meg fra jeg var 16. Men som sagt, jeg var langt i fra noen festløve på den tiden. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg begynte å drikke ren vodka når jeg gikk i 9. klasse. Etterhvert på vgs og senere drakk jeg ca. 0,5 liter vodka blandet med mineralvann. - Var det kult - usikker - Drakk jeg ute med "de kule" fra skolen? sjelden. - Har jeg lært hvor mye jeg tåler å drikke? Absolutt. - Drikker jeg fortsatt like mye? Ytterst sjelden! Det siste halvannet året har jeg funnet ut at jeg foretrekker å drikke betraktelig mindre. Nå drikker jeg, fordi jeg liker vin, øl og drinker - ikke fordi jeg skal bli mest mulig full. Jeg har mine to verste fyllahistorier når jeg var i militæret. Da var jeg 19. Lang historie kort: jeg drakk 1 liter bacardi på 2-3 timer, spøy på badet til kompisen min 1-1/2 time før jeg endte ved utgangsdøra kun iført bukse og en tynn skjorte i forsterstilling og ble hentet av mine foreldre. De tok det heldigvis bra, men har aldri gjort samme feil igjen. Er det greit å drikke når man er under lovlig alder? Vel, loven er der for en grunn. Se bare på Danmark som har flere alkoholikere enn Norge. Den lovlige grensen der er lavere og personlig tror jeg det finnes en sammenheng. Er det sosialt akseptert å drikke under lovlig alder? Virker som det, men jeg oppfordrer ikke til det. Alt med måte sies det Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg begynte å drikke ren vodka når jeg gikk i 9. klasse. Etterhvert på vgs og senere drakk jeg ca. 0,5 liter vodka blandet med mineralvann. - Var det kult - usikker - Drakk jeg ute med "de kule" fra skolen? sjelden. - Har jeg lært hvor mye jeg tåler å drikke? Absolutt. - Drikker jeg fortsatt like mye? Ytterst sjelden! Det siste halvannet året har jeg funnet ut at jeg foretrekker å drikke betraktelig mindre. Nå drikker jeg, fordi jeg liker vin, øl og drinker - ikke fordi jeg skal bli mest mulig full. Jeg har mine to verste fyllahistorier når jeg var i militæret. Da var jeg 19. Lang historie kort: jeg drakk 1 liter bacardi på 2-3 timer, spøy på badet til kompisen min 1-1/2 time før jeg endte ved utgangsdøra kun iført bukse og en tynn skjorte i forsterstilling og ble hentet av mine foreldre. De tok det heldigvis bra, men har aldri gjort samme feil igjen. Er det greit å drikke når man er under lovlig alder? Vel, loven er der for en grunn. Se bare på Danmark som har flere alkoholikere enn Norge. Den lovlige grensen der er lavere og personlig tror jeg det finnes en sammenheng. Er det sosialt akseptert å drikke under lovlig alder? Virker som det, men jeg oppfordrer ikke til det. Alt med måte sies det Mvh Faller Haha har nesten akkurat samme story som du, kalinka fra 15, nå som 21 er jeg ute for å drikke kanskje annenhver måned Loven er der for en grunn, alkohol er farlig, men selv synes jeg det var greit å vite hva jeg tålte, og angrer ikke. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 - Har jeg lært hvor mye jeg tåler å drikke? Absolutt. <--- Mvh Faller Dat pun! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Haha har nesten akkurat samme story som du, kalinka fra 15, nå som 21 er jeg ute for å drikke kanskje annenhver måned Loven er der for en grunn, alkohol er farlig, men selv synes jeg det var greit å vite hva jeg tålte, og angrer ikke. Da er vi to Dat pun! Dagens (nattens) fun fact: Det er fortsatt hva jeg drikker av vodka (de få gangene det drikkes) Mvh Faller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det virker som om det har blitt allmenn oppførsel å begynne å drikke når man er rundt tretten år. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg var rundt 13-14 første gang jeg drakk meg ordentlig full. Hadde drukket alkohol tidligere på en del familiesammenkomster hvor drikken sitter løst hos omtrent hele familien (snakk om masse tanter og onkler og tilhørende barn, veldig mange folk altså..). Vil faktisk ikke si at jeg var for ung. Jeg var meget moden, og selv om det ble en liten tur til porselentronen så gikk kvelden strålende og jeg koste meg sinnsykt mye. Var også heldig med at jeg var i godt selskap de første gangene hvor jeg ble passet på av en jevnalder venninne og andre eldre mennesker, så jeg lærte å slutte å drikke når jeg er i ''god form''. Jeg ble ganske full den første gang av 3 og en halv rusbrus, og merker det fremdeles veldig godt hvis jeg drikker to cidere etterhverandre. Holder meg langt unna vodka etter ett par dårligere episoder. Alt i alt ganske artig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå