Gå til innhold

MIT Student?

Anbefalte innlegg

For å skille deg ut i mengden, ville jeg lagt vekt på at du kommer fra oljenasjonen Norge og at det er et land med mye teknisk kompetanse. Fortell om dine ambisiøse karrieremål og hva du kan bruke kompetansen fra MIT til å utrette. Det er også verd å nevne at du snakker to (kanskje tre?) språk.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting: 4.0 GPA er ikke maks i USA. 4.0 er vanskelig, men jeg er enig at 6 i snitt er vanskeligere. Men, de fleste som skal til en skole som MIT har 4.5 eller mer.

Det der er et litt ukomplett utsagn, da det er sant for noen skoler, men usant for andre skoler. 4.0 er maks uvektet GPA på de fleste (?) skoler, men det finnes også skoler med 5.0 maks uvektet GPA. På skoler hvor det er mulig å få over 4.0 er det ofte slik at man tar AP-fag (som er universitetsnivå-fag), og at disse er vektet høyere enn ordinære high school-fag, slik at man kan få over 4.0.

edit:

http://www.parchment.com/c/college/college-762-Massachusetts-Institute-of-Technology.html

Fra dette, og tidligere lenker i denne tråden, ser det ut som GPA for de fleste nye MIT studenter fra high school ligger på rett i underkant av 4.0.

Endret av Quent
Lenke til kommentar

AP gir mest, men Honors og CP gir flere poenger i mangen omraader ogsaa. Dette gjelder vanligvis ikke internasjonalt studenter, men til de fleste skoler som er kjent, maa de har maks mulig karakter (veldig often i 4,5 eller hoyere) og ogsaa aktiviteter, frivillig arbeid, osv. Det er en veldig annerledes system der borte. Men, som sagt, dette, vanligvis, ikke gjelder internasjonalt studenter. Om du har 6 i snitt, vet de at du har maks. Om det er en person med 6 i snitt, kontra en fra USA som har 4.0, sitter den med 6 over den med 4. Men om den person har 4.5 eller hoyere, blir det noe annet.

MIT er ganske selektivt. Det er kun de beste av de beste i USA som kommer inn. Jeg er veldig glad for at jeg skal gaa paa skolen her i Norge, til og med at USA er hjemlandet mitt. Mye enklere aa komme deg inn, "gratis," og med en mye mer avslappende miljo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...