Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte jente i etterkant av russetid

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå som russetiden er vel overstått og edruskapen har kommet, har det også meldt seg ett problem. Jeg har møtt ei jente, som jeg har falt noe så inn i helvete for. Vi har hatt sporadisk kontakt en stund, men kun med alkohol inne i bildet. Da virker hun interessert, vil gjerne snakke, møte meg, osv, men ellers er det lite kontakt fra hennes side.

Jeg vil gjerne ta denne "kontakten" ett skritt videre, og ta henne med ut, møte henne, eller noe, uten alkohol inne i bildet.

Samtidig kan jeg nevne at jeg har mild sosial angst, dårlig selvtillit og vet at denne jenta er av en helt annen klasse.

Hvordan kan jeg ta dette til neste nivå på en pen måte?

Vet også at det sikkert finnes 1000 like innlegg her, men jeg finner ingen nå som er i samme situasjon.

Blir ekstremt takknemlig for alle svar :)Anonym poster: b4183b1e63178fdc7f005b890d145e12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du!

Begynn med å snakke til henne nå, på facebook, skriv "Hei, hvordan er formen din? :) " eller lignende, også oppdaterer du oss her etterhvert hvordan det går, så skal jeg veilede deg for hvordan du skal utforme samtalen osv.

Dette er altså mitt spesialfelt, for de som ikke visste det :D

Hilsen Asiateren :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å starte med et Hei, og be henne med ut på en kopp kaffe eller noe.

Simple.

Vi bor på små steder litt fra hverandre, og det er ikke så altfor mye å gjøre her. I tillegg er det som en under her skriver, det er stor forskjell på å bare skrive dette og å klare å utføre dette.

Lek "hard to get"

Hvorfor gidder du å svare tullesvar når jeg spør seriøst om hjelp?

Det blir nok vanskelig om dette er tankegangen din, og om du allikevel får napp, så vil ikke et forhold der den ene parten føler seg underlegen være noe særlig.

Kan skjønne det, men jeg føler meg ikke underlegen på andre måter enn utseendemessig. Hun er en sinnsvakt pen jente, flere av de jeg har vært med i nærheten av henne skryter veldig av utseende hennes. Ellers er vi "likeverdige" på de fleste andre måter, både sosialt og intelligensmessig.

Det er så fryktelig enkelt å skrive, men å gjøre det er noe helt annet... Hvertfall hvis man sliter med dårlig selvtilitt..

Det er nettopp det som er, at jeg er så redd for å bli avvist og sånt om jeg først klarer å manne meg opp. Jeg er også redd for at om jeg bruker for lang tid til å manne meg opp blir det for sent.

Du!

Begynn med å snakke til henne nå, på facebook, skriv "Hei, hvordan er formen din? :) " eller lignende, også oppdaterer du oss her etterhvert hvordan det går, så skal jeg veilede deg for hvordan du skal utforme samtalen osv.

Vil du seriøst hjelpe meg? :)Anonym poster: b4183b1e63178fdc7f005b890d145e12

Lenke til kommentar

Du!

Så det er i prinsippet du som vil sjekke opp jenta?

Lenke til kommentar

Så det er i prinsippet du som vil sjekke opp jenta?

Haha skal ikke bestemme hva han skal si til punkt og prikke/ord for ord liksom,
bare veilede han og hjelpe han til å starte/få flyt i samtalen,
siden han var veldig sjenert og visste ikke hvordan han skulle åpne smile.png
Endret av Nudelpus
Lenke til kommentar

Dere som virker til å ha ett snev av peiling her; hva kan man finne på med jenter, som er relativt uskyldig og enkelt? Bare for å få en viss start på noe? Anonym poster: b4183b1e63178fdc7f005b890d145e12

Gå en tur i parken, piknikk (eller er det for gammeldags?) Café, kino.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg tenker på å gjøre dette selv. Å ta kontakt med ei jente fra russetida, altså. Hun virket veldig åpen for et forhold, og vi pratet i timesvis, men når det med stormskritt nærmet seg 17. Mai-morgen, dumpet jeg henne og stakk hjem til tross for at hun gjerne ville være med meg. Jeg er kanskje en fæl fyr når det gjelder slikt, men tror dere at det hadde vært mulig å starte samtalen med "Vi er vel ikke uvenner?" eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hvordan du "dumpet" henne natt til 17. men "vi er vel ikke uvenner?" høres litt... ja jeg veit ikke helt. + at du da understreker at du dumpet henne?

Prøv å få samtalen i gang med noe casual og ta det derifra.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hvordan du "dumpet" henne natt til 17. men "vi er vel ikke uvenner?" høres litt... ja jeg veit ikke helt. + at du da understreker at du dumpet henne?

Prøv å få samtalen i gang med noe casual og ta det derifra.

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat personen til å definere "dumping", men jeg går ut ifra at det var det jeg gjorde. Vi hadde pratet i timesvis, kun vi to, og hun ga uttrykk for at hun var interessert i å være mer enn en venn. Det stoppet ikke der, jeg komplimenterte henne og hun virket veldig interessert som sagt. Siden dette var langt på natt, så begynte vennene mine etterhvert å tenke på hjemreise, og da ville hun at jeg skulle være der med henne, men den gang ei. Det virket ikke som hun ble så glad over at jeg bare sa "hade" og dro uten videre, når valget sto mellom min egen seng og henne.

Hun var heller ikke over stokk og stein når det gjaldt alkohol, det var en av grunnen til at vi ble sittende å prate, og jeg ikke tok med meg henne ut i skauen med en gang. Jeg ville vite hvordan jenta var..

Endret av Leif-Reidar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...