Gå til innhold

Denne derre utenlandske kriminaliteten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én nordmann gjør noe galt i utlandet, ergo er alle nordmenn kriminelle, og utlendinger i Norge IKKE massivt overrepresentert med flere tusen prosent på de statistikkene de helst ikke bør være?

Logisk kortslutning, Tollari.

Vi kan gjerne snu kortslutningen:

En utlending gjør noe galt i Norge, ergo er alle utlendinger kriminelle, og nordmenn i utlandet IKKE massivt overrepresentert i kriminalitetstatistikkene i utlandet?

Hvorfor er det greit å generalisere utlendinger, mens det ikke er greit å generalisere nordmenn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å skrive ett lengre innlegg der jeg viste til innvandreres overrepresentasjon på kriminalitetsstatistikkene og hvorfor det ikke er å generalisere alle innvandrere å påpeke at innvandringen i seg selv fører med seg økt kriminalitet, men med tanke på noen av perlene trådstarter har klart å lire av seg oppigjennom la jeg det fra meg.

Du skal i allefall ha for at du prøver Tollari :)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å skrive ett lengre innlegg der jeg viste til innvandreres overrepresentasjon på kriminalitetsstatistikkene og hvorfor det ikke er å generalisere alle innvandrere å påpeke at innvandringen i seg selv fører med seg økt kriminalitet, men med tanke på noen av perlene trådstarter har klart å lire av seg oppigjennom la jeg det fra meg.

Du skal i allefall ha for at du prøver Tollari :)

Det er bra du lot være, fordi du skjønte overhodet ikke poenget med topp-innlegget. Så bare fortsett å generaliser i vei.

Lenke til kommentar

Så dette er satire på det at folk påpeker at det følger visse typer kriminalitet med mennesker som kommer over grensen? Ganske flatt, er det ikke? Statistikk er de store talls tale.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Så dette er satire på det at folk påpeker at det følger visse typer kriminalitet med mennesker som kommer over grensen? Ganske flatt, er det ikke? Statistikk er de store talls tale.

Satire er det nok. På stereotypisering. En statistikk sier at mange innvandrere er overrepresenterte, ergo alle innvandrere er kriminelle - det er slike paranoide holdninger jeg angriper. Døm individer for hva de gjør selv og ikke fordi de tilhører en gruppe som er mest representert i en eller annen statistikk som kan ha mange feilmargin.

Lenke til kommentar

Satire er det nok. På stereotypisering. En statistikk sier at mange innvandrere er overrepresenterte, ergo alle innvandrere er kriminelle - det er slike paranoide holdninger jeg angriper. Døm individer for hva de gjør selv og ikke fordi de tilhører en gruppe som er mest representert i en eller annen statistikk som kan ha mange feilmargin.

For all del, du må gjerne slåss mot stråmenn, men utover at det ser komisk ut ser jeg ikke helt hva du håper å oppnå.

Lenke til kommentar

Absolutt enig i at man ikke dømmer individer på grunnlag av en gruppe. Samtidig kan man for eksempel si at "uten asylanter ville bølgen av overfallsvoldtekter i Oslo ikke ha hendt". Man sier ikke at alle asylanter er voldtektsmenn, eller at alle romfolk er tyver, men å påpeke statistikk og ønske endringer i lovverk på grunnlag av de store tall er greit, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...