s0lberg Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hei. I går var jeg ute å kjørte MC. På en av strekningene vi passerte gikk det et jordras rundt 10 minutter etter vi hadde plassen raset gikk Så da kom jeg til å tenke på en ting, hvis jeg hadde vært maks uheldig og blitt tatt av dette jordraset å fått større materiale skader på sykkelen. Hadde det gått utover forsikringen på sykkelen med tilhørende bonustap eller eventuelt av de som har ansvaret for at veien skal være trygg å ferdes på? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Dette dekkes av kaskoforsikring på kjøretøyet. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Så med andre ord, bonustap? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Så med andre ord, bonustap? Hvis det går på forsikringen, ja. Tenk heller på hva som kunne skjedd med deg. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Bonustap er den minste bekymringen om man blir tatt av et jordras. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 force majeure går vel på egen forsikring, men tror ikke du får bonustap Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 En naturkatastrofe (kanskje et litt drøyt begrep om et jordskred) dekkes altså av kasko, og regnes ikke normalt sett som force majeure. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Samtidig er det flere forsikringsselskap der slike naturhendelser ikke medfører bonustap, mener jeg å huske. Men det er opp til hver enkelt avtale. Jeg vil tro veivedlikeholdsansvarlig kan være erstatningsanvarlig dersom det har manglet på tilbørlig vedlikehold, det var kommet advarsler om ras som ikke var tatt på alvor. m.m. Endret 25. mai 2013 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå