bekeke Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Eg har eit ZyXELP2812 modem frå telenor. Internettet fungerar veldig bra, men etter klokka 12 (24:00) så sluttar det å fungere. Kvifor skjer dette?? Lenke til kommentar
Kengachu Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det kan være noe såppas enkelt som en barnesikring. Jeg husker mine foreldre satt på en tilsvarende for at jeg ikke skulle sitte oppe hele natta og gjøre hva nå det enn måtte være. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 høres ut som en instilling ja Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Eventuelt kan klokken/dato være på trynet, slik at det blir kluss med krypteringsnøkkelen. Men litt merkelig at dette skal skje kl 12. Edit: Enten klokke i ruteren, eller i PCen. Eller en kombinasjon. Endret 20. mai 2013 av endrebjo Lenke til kommentar
bekeke Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Det kan være noe såppas enkelt som en barnesikring. Jeg husker mine foreldre satt på en tilsvarende for at jeg ikke skulle sitte oppe hele natta og gjøre hva nå det enn måtte være. Men, korleis kan eg endre dette?? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Men, korleis kan eg endre dette?? Du må finne IPen til ruteren og brukernavn/passord og logge inn. Deretter må du finne instillingen og fjerne den. IPen finner du ved å åpne "cmd" og skrive "ipconfig". Kopier tallene som står bak "default gateway" og lim inn i nettleseren din. De pleier å være noe som "192.168.1.1" eller "10.0.0.1". edit: du kan prøve dette som brukernavn/passord: admin/admin admin/user admin/*blank* user/admin user/user user/*blank* Endret 20. mai 2013 av b3ndik 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 P2812 fra Telenor er satt opp slik: IP-adresse: 10.0.0.138 Username: admin Password: WPA-sikkerhetsnøkkel (trådløs sikkerhetsnøkkel), denne finner du på et klistremerke på undersiden av modemet. Lenke til kommentar
bekeke Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 P2812 fra Telenor er satt opp slik: IP-adresse: 10.0.0.138 Username: admin Password: WPA-sikkerhetsnøkkel (trådløs sikkerhetsnøkkel), denne finner du på et klistremerke på undersiden av modemet. Eg har gjort sånn så du sa, men det kjem berre opp ``ERROR: HTML Item value can`t be emptyadmin`` Eg skreiv admin på brukarnamn og nettverksnøkkelen min på passord Lenke til kommentar
bekeke Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Prøv en annen nettleser. Har prøvd Firefox, internett explorer og Chrome og ingen funkar!! Kva gjer eg no??? Kjem meg rett og slett ikkje inn på routeren min!! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Tror du skal ta en resett på modemet ditt.. Er en liten knapp bak på modemet, slik som alle andre routere har... Husker ikke helt hvor lenge og sånt, men mener det tar noen få sekunder, og så lyser alle lampene et sekund, og så slukker dem helt før powerlampa begynner å lyse igjen, og resten av lampene kommer i tur og orden... Prøv å logge deg inn igjen, helst med kabel, når modemet er ferdig med å boote opp. Husk også å sette opp nettverket ditt på nytt med SSID, kryptering og passord for å logge inn. Christian Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Fra Telenors facebookside: ``ERROR: HTML Item value can`t be emptyadmin`` Telenor Norge Denne meldinga kan komme fordi modemet allerede har registrert en aktiv sesjon. Hvis du har Telenorhjelpen på en PC kan du avslutte det programmet og prøve igjen Endret 21. mai 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
bekeke Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Sorry folkens nettet fungerte visst etter klokka 12 XD må ha vert en eingongsglipp xd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå