Lord_Linus Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Skal i morgen sette sammen en maskin som jeg skal ha ståendes som server hjemme. Men hva skal jeg bruke den til, og evnt hvordan få det til. Har fått tak i en gammel win2000 server lisens fra jobben. Så det er bare å komme med forslag, hardware blir følgende: Amd t-bird 1333mhz 512 ddr ++ Kommer ikke til å ha så mye disk plass på den, ca 10gb, så jeg kommer ikke til å bruke den som filserver. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Man kan f.eks installere et bedre server-os enn Win2K. Jeg har en linux-servers stående med en irssi og en seti@home klient stående på. Hvis du har lyst til å koble flere maskiner til serveren og dele musikkbiblioteket ditt så er kplaylist grei å installere. Bare noen tanker. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 På server maskinen kan du ha alt av filer du vil dele internt på lokale nettverket ditt, ja til og med ut til internet. En SERVER er i realiteten ikke noe annet en vanlig datamaskin som står på hele tiden, og som ev. kjører spesielle programmer. Den er vanligvis til ingen større nytte i et hjemme nettverk enn en vanlig arbeidsstasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå