Gå til innhold

Help til å finne utvikler-laptop

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg ser etter en ny laptop som primært skal brukes til utvikling, men det hadde også vært fint om den kunne vært brukt til litt spilling - men ikke de mest krevende spillene som BF3, CODMW osv.

Jeg kommer til å ramse opp hva som er viktig, og ikke fullt så viktig, og håper at noen vet om en maskin som kan tilfredsstille mine behov :wee:.

Viktige punkter:

• Windows (gjerne 7, men 8 funker).
  • Stillegående.
  • Blir ikke for varm.
  • Stabilitet - gjerne en maskin som funker bra i iallefall 4-5 år, og som ikke begynner å "henge" etter 6-12 måneders bruk. Noen merker er altså fullstendig utelukket. Har dårlige erfaringer med både Acer og HP.
  • Helst 8GB RAM, kan til nøds gå for 4-6 GB om det er mulighet for å legge inn mer.
  • Kan brukes til spilling.
  • Støtte for HDMI.
  • Minst 3 USB :hrm:
  • Mulighet for Ubuntu eller Mint vsa. Windows.
  • Ikke større enn 15"6 (13-14" er perfekt).

Ikke fullt så viktige punkter, men greie å ha:

• SSD, eventuelt HDD/SDD.
  • Evne til å håndtere sollys.
  • Rask oppstart.
  • Fint med "følsomt" tastatur (ikke for mye av hverken det ene eller det andre).
  • ASUS og Lenovo er merker jeg har fått sansen for.

Ikke viktig i det hele tatt:

• Støtte for Bluray-avspilling.
  • Batteri.
  • Skjermoppløsning.
  • Touch-skjerm.
  • Fingeravtrykk-gjenkjenning.
  • Webkamera og mikrofon.

Har sålangt vurdert Lenovo S430 (http://www.komplett....aspx?sku=765231), men gjorde litt research på nett, og fant ut at viftesystemet ikke fungerer så godt som det burde i mitt tilfelle. Utenom det, så S430 veldig bra ut. Ellers, så jeg på en Samsung-laptop (terningkast 6 på DinSide ganske nylig), men jeg har såpass lite erfaring med Samsung-PCer at jeg ikke velger det med mindre noen anbefaler dette sterkt.

Er det noen som har noen andre alternativer som kunne tilfredsstilt mine behov?

Prisklasse: 8000-9000.

Takk på forhånd!

Endret av hei_sveis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville passet meg litt for den første Asusen, da den kun selges én plass. Produkter som selges kun én plass har en tendens til å være et skummelt kjøp, spesielt ettersom det ikke er en av de aller største (nett)butikkene som selger den. Thor Vingtor'en selges også kun én plass, men de får du generelt sett ikke tak i over alt.. I tillegg selges den av CDON, noe som er betryggende kontra Digital Impuls. Not offence, though, DI :p

Den siste Asusen, derimot - meget potent! :D

Endret av Sandnessen
Lenke til kommentar

Asus nr. 2 der så iallefall veldig aktuell ut. Prisen var ikke høy heller, så den må absolutt inn til vurdering. Takk for tipset!

Bare å komme med flere innspill. Jeg har forresten ikke forholdt meg til den sticky-tråden på subforumet, men kan for ordens skyld nevne at maskinen ikke skal overclockes. Ellers tror jeg at jeg fikk med alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...